چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

محمدجواد پاینده: دور دوم رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در مرحله گروهی امروز به پایان می‌رسد و در این چارچوب، 8 مسابقه حساس دیگر در شرق و غرب قاره کهن برگزار خواهد شد.

امروز سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان اولین بازی خانگی خودش را مقابل تیم قدرتمند و با سابقه العین امارات برگزار خواهد کرد. مس کرمان، چهارمین نماینده فوتبال ایران هم در شهر ریاض، سخت‌ترین بازی اش در این مرحله از رقابت‌ها را برابر الهلال قهرمان فوتبال عربستان برگزار می‌کند. سپاهان در اولین بازی مقابل الشباب عربستان در ریاض به تساوی رسیده بود و امروز بازی آسان‌تری در پیش دارد اما مس‌کرمان که در نخستین بازی الاهلی امارات را 4 بر2 در کرمان شکست داده بود در اولین بازی خارج از خانه، مقابل یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی قرار می‌گیرد.

غیبت عمادرضا مقابل العین

زوج عراقی- سنگالی خط حمله، نقطه قوت سپاهان است اما قلعه‌نویی در بازی امروز عمادرضا را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. سرمربی سپاهان اما به درخشش بازیکنان جانشین در این مسابقه امید دارد. سپاهان، مهاجمان خوب و موثری در اختیار دارد. توان دفاعی این تیم هم با باشگاه‌های اماراتی قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر سپاهان صدرنشین لیگ ایران است و العین در لیگ امارات مکان سوم را در اختیار دارد.
امیر قلعه‌نویی امیدوار است به اولین 3 امتیاز خودش در لیگ قهرمانان دست پیدا کند. او با استقلال در این مسابقات هرگز پیروز نشد و با سپاهان هم در اولین بازی به تساوی رسید.

سرمربی سپاهان در خصوص بازی امروز گفت: «در بازی نخست به دلیل بدشانسی نتوانستیم به هدف اصلی خود که کسب هر 3 امتیاز دیدار بود، دست پیدا کنیم. فیلم بازی‌های العین را با دقت آنالیز کرده‌ایم. تیم اماراتی، تیم بسیار منسجم و خوبی است که تهاجمی بازی می‌کند و از بازیکنان بسیار باکیفیتی سود می‌برد. برای کنترل این تیم، سعی داریم ارتباط بین بازیکنان شماره‌ 9 و 10 این تیم را قطع کنیم. العین در بازی نخست برابر پاختاکور ازبکستان بسیار بدشانس بود. با این وجود، هدف نخست ما شکست العین است.»

تقابل قدرتمندترین خطوط حمله ایران و امارات

باشگاه العین که با عنوان قلعه بنفش‌ها شناخته می‌شود 9 بار در لیگ امارات قهرمان شده و یک بار در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در سال 2003 به عنوان قهرمانی رسیده است. العین فعلا در جایگاه سوم جدول لیگ پس از الوحده و الجزیره قرار گرفته اما مدعی کسب عنوان قهرمانی است. این تیم اماراتی، سابقه تقابل با باشگاه‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس ایران را داشته و نتایج متفاوتی به دست آورده است. هدایت این تیم برعهده سریزیو، مربی برزیلی است که پیش از این سرمربی الشباب بود و با کاظمیان، مبعلی و اولادی در این تیم‌ها همکاری داشته است. فرهاد مجیدی، بازیکن فعلی باشگاه استقلال هم زمانی پیراهن تیم العین امارات را بر تن داشت.

العین با 39 گل زده قوی‌ترین خط حمله لیگ امارات را در اختیار دارد و از این جهت قدرت تهاجمی این تیم مشابه سپاهان به نظر می‌رسد. گوستاوو لانس، مهاجم آرژانتینی العین در این فصل 15گل زده و بهترین گلزن لیگ امارات است. امرسون مهاجم 31 ساله برزیلی هم در این فصل 9 گل زده و مجموعا، زوج خط حمله العین در 15 بازی گذشته لیگ امارات 24 گل به ثمر رسانده‌اند و یک رکورد جالب توجه در اختیار دارند.

توره و عمادرضا هم در لیگ ایران شرایط مشابهی دارند اما این دو بازیکن در 28 بازی موفق به ثبت رکورد 30 گل شده‌اند و از این جهت عملکرد مهاجمان العین بهتر از دو مهاجم سپاهان بوده است. البته شرایط لیگ ایران و امارات با توجه به ضعف مدافعان و دروازه‌بان‌ها در لیگ امارات قابل مقایسه نیست اما تقابل بهترین خطوط حمله فوتبال ایران و امارات در بازی امروز، جذاب و جالب توجه به نظر می‌رسد. بازی سپاهان و العین در گروه سوم رقابت‌ها برگزار می‌شود و در دیگر بازی این گروه، امروز پاختاکور ازبکستان میزبان الشباب عربستان است.

سخت‌ترین بازی مس در ریاض

مس کرمان، امشب در شهر ریاض مقابل قوی‌ترین تیم فعلی فوتبال در غرب آسیا قرار می‌گیرد. الهلال عربستان، باشگاه باسابقه و پرافتخار فوتبال این کشور در این فصل یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا است. برای تیم بوناچیچ که با 3 امتیاز بعد از الهلال در جایگاه دوم جدول قرار گرفته، کسب یک نتیجه مساوی هم قابل‌قبول به نظر می‌رسد.

الهلال در لیگ این فصل عربستان در 20 مسابقه به 17 پیروزی رسیده و تنها یک بار شکست خورده است. خط حمله این تیم در 20 بازی 53 گل به ثمر رسانده و در مقابل خط دفاع تیم آبی‌پوش تنها 15 گل دریافت کرده که این رکوردها فراتر از حد انتظار به نظر می‌رسد. الهلال با اختلاف 13 امتیاز نسبت به الشباب قهرمان شد. در جدول گلزنان هم محمد شلهوب مهاجم این تیم با 12 گل صدرنشین است.

تیاگو مهاجم برزیلی الهلال هم با 11 گل در جایگاه دوم جدول گلزنان لیگ عربستان قرار دارد. الهلال در فینال جام ولیعهد هم الاهلی را شکست داد و قهرمان شد. این تیم همچنین مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را با یک نتیجه قاطع آغاز کرد و در زمین السد قطر،3 بر صفر پیروز شد. یاسر قحطانی، مهاجم سرشناس تیم ملی عربستان که با لقب تیرانداز شناخته می‌شود در بازی اول دو گل به ثمر رساند و امشب هم اصلی‌ترین خطر برای خط دفاع تیم مس خواهد بود.

ویلیامسن سوئدی طراح اصلی حملات الهلال است و یونگ لی، مدافع اهل کره‌جنوبی هم در مرکز خط دفاعی این تیم بازی می‌کند. محمد الدعایه، دروازه‌بان باسابقه عربستانی که 38 ساله شده  هنوز برای الهلال بازی می‌کند. مس رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان را با یک پیروزی دلچسب خانگی برابر الاهلی امارات آغاز کرد اما در دومین بازی شرایط سختی خواهد داشت. بوناچیچ در این مسابقه باید به دنبال پوشش نقاط ضعف خط دفاعی تیمش باشد. وضعیت این بازی با مسابقه اول برابر الاهلی قابل قیاس نیست. الهلال در دفاع و حمله یکی از قوی‌ترین تیم‌های فعلی فوتبال آسیاست.

شاگردان بوناچیچ در رقابت‌های لیگ برتر، نمایش ضعیفی داشته‌اند و هنوز خطر سقوط را احساس می‌کنند اما موفقیت در رقابت‌های آسیایی برای مس روحیه‌بخش خواهد بود. رجب زاده، سامره، فاطمی، آشوبی و همچنین پیروز قربانی با تجربه حضور در رقابت‌های بین‌المللی نقش تعیین‌کننده‌ای در ترکیب تیم کرمانی خواهند داشت. این بازی در گروه چهارم رقابت‌ها برگزار خواهد شد و در دیگر مسابقه امشب این گروه ، الاهلی امارات میزبان السد قطر است.

کد خبر 103149

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز