محمدجواد پاینده: دور دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا چهارشنبه‌شب به پایان رسید.

 در یک شب پر حادثه و جذاب فوتبال آسیا، فوتبال ایران اولین شکست فصل جدیدش را متحمل شد،‌ معدنچی یک بازیکن قطری را به بیمارستان فرستاد و تن‌کاته، سرمربی الاهلی استعفا داد. البته شکست‌ناپذیری طلسم قلعه‌نویی در فوتبال آسیا هم از دیگر اتفاقات جالب توجه این روز بود.

سپاهان و مس کرمان در دومین بازی مقابل نمایندگان امارات و عربستان ناکام‌ماندند. سپاهان در اصفهان، مقابل العین امارات با تساوی بدون گل متوقف شد و طلسم ناکامی قلعه‌نویی در مسابقات آسیایی دنبال شد. با این وجود در پایان بازی‌های دور دوم وضعیت چهار نماینده فوتبال ایران امیدوارکننده به نظر می‌رسد. استقلال در گروه اول با 4 امتیاز تیم دوم جدول گروه است، ذوب‌آهن در گروه دوم همین شرایط را دارد، سپاهان در گروه سوم با 2 امتیاز سوم است و مس در گروه چهارم با 3 امتیاز جایگاه سوم را در اختیار دارد.

ناکامی قلعه‌نویی در 8 مسابقه آسیایی

سرمربی سپاهان فصل گذشته در استقلال برای نخستین‌بار مربیگری در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد. امیر قلعه‌نویی که سال‌ها در انتظار این فرصت بود در 6 مسابقه تیم آبی‌پوش را هدایت کرد و ‌به 4 تساوی و 2 شکست دست یافت  اما استقلال در مرحله گروهی رقابت‌ها حذف شد.

قلعه‌نویی معتقد بود با بدشانسی شانس صعود را از دست داده اما در دومین حضور خودش همراه سپاهان هم نتوانست به اولین پیروزی آسیایی دست یابد. سپاهان در بازی اول مقابل الشباب در ریاض متوقف شد و در دومین بازی در اصفهان نتوانست تیم العین را مغلوب کند. با این نتایج در کارنامه آسیایی قلعه‌نویی 8 مسابقه به چشم می‌خورد و سرمربی سپاهان به 6 تساوی و دو شکست در این بازی‌ها دست یافته است.

نکته قابل‌توجه این است که صمد مرفاوی مقابل الاهلی عربستان در اولین تجربه آسیایی خودش به یک پیروزی خارج از خانه رسید و حتی تیم‌های مس کرمان و ذوب‌آهن هم در دو بازی اول طعم پیروزی را چشیدند.

برخلاف اخبار و شایعاتی که پیش از این در خصوص احتمال پیوستن قلعه‌نویی به یک تیم عربی یا ازبکستانی شنیده می‌شد، به نظر می‌رسد با این کارنامه در رقابت‌های باشگاهی آسیا سرمربی سپاهان به‌رغم موفقیت در مسابقات داخلی فوتبال ایران، شانس زیادی برای پیوستن به باشگاه‌های خارجی نخواهد داشت.

بوناچیچ: الهلال را غافلگیر می‌کنیم

مس کرمان در ریاض با نتیجه 3 بر یک برابر الهلال شکست خورد؛ نماینده قدرتمند فوتبال عربستان که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری است. بعد از بازی گرتس، سرمربی سرشناس بلژیکی الهلال گفت: «تنها مشکل در بازی با نماینده ایران، ضدحملات حریف بود. آنها با ضدحمله‌های سرعتی، بارها خط دفاع ما را آزار دادند. ما بر بازی مسلط بودیم، فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و نتوانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. مشکل ما این است که در دفاع روی حرکات سرعتی حریف تمرکز نداریم و دچار اشتباه می‌شویم.» سرمربی کروات باشگاه مس کرمان هم بعد از بازی مقابل الهلال گفت: «این یکی از بدترین بازی‌های ما در فصل جاری بود. البته می‌دانیم که الهلال در این گروه قهرمان است.»

لوکا بوناچیچ در خصوص این مسابقه اظهار داشت: «این یکی از بدترین بازی‌های مس در این فصل بود. ما پر اشتباه ظاهر شدیم و به حریف فرصت‌های زیادی دادیم. البته تجربه آسیایی مس با تیمی مثل الهلال قابل مقایسه نیست. آنها، تیم قدرتمند و پرستاره‌ای هستند اما ما به تجربه بیشتری نیاز داریم. اما در کرمان، الهلال را غافلگیر می‌کنیم. برنامه‌های ویژه‌ای برای بازی برگشت داریم و به نتیجه خوبی می‌رسیم.»

مصدومیت بازیکن السد، استعفای تن‌کاته

در گروه چهارم رقابت‌ها، بازی تیم‌های السد قطر و الاهلی امارات اتفاقات حاشیه‌ای زیادی داشت. تیم اماراتی که بازی اول را مقابل مس واگذار کرده بود در این مسابقه در شهر دبی مقابل نماینده قطر با نتیجه عجیب 5 بر صفر شکست خورد. مهرزاد معدنچی، بازیکن ایرانی الاهلی در این بازی با یک سانتر قصد داشت دروازه تیم‌قطری را تهدید کند اما توپ معدنچی به گیج‌گاه عبد ربه بازیکن تیم السد برخورد کرد و این بازیکن بیهوش شد. وضعیت وخیم بازیکن السد، اعضای هر دو تیم و مسئولان برگزاری مسابقه را نگران کرد اما دقایقی بعد عبد ربه به بیمارستان منتقل شد و یک خطر جدی را پشت‌سر گذاشت.

بعد از این مسابقه تن‌کاته، سرمربی سابق باشگاه بارسلونا و سرمربی الاهلی در کنفرانس خبری استعفا داد و گفت: «امروز یکی از بدترین روزهای زندگی من بود. شکست در فوتبال وجود دارد اما زمانی که با یک نتیجه سنگین و بازی ضعیف مغلوب می‌شوید باید تصمیم دیگری بگیرید. من امروز فکر می‌کنم شخص مناسبی برای انجام کار در این باشگاه نیستم و بهتر است فرد دیگری به جای من انتخاب شود. با این وضعیت امکان ادامه همکاری وجود ندارد و باید استعفای خودم را اعلام کنم.»

نگرانی قلعه‌نویی از روند نزولی سپاهان

تساوی خانگی سپاهان اصفهان مقابل العین امارات، انتقادهای زیادی را متوجه بازیکنان و کادر فنی این تیم کرد. سپاهان که پرامیدترین تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان محسوب می‌شد و در نظرسنجی‌های قبل از آغاز مسابقات، یکی از شانس‌های صعود و حتی قهرمانی بود در بین نمایندگان ایران ضعیف‌ترین نتیجه را گرفت و با 2 امتیاز از دو بازی پس از ذوب‌آهن، استقلال و مس کرمان در رده چهارم جدول نمایندگان کشورمان قرار گرفته است.

با توجه به توقف زردپوشان اصفهانی در لیگ قهرمانان و نتایج نه چندان خوب سپاهان در لیگ‌برتر طی چند هفته اخیر، کادر فنی این تیم احساس خطر کرده. صحبت‌های
 امیر قلعه‌نویی در جمع بازیکنان گواه این مدعاست. سرمربی سپاهان پس از توقف تیمش مقابل العین امارات خطاب به شاگردانش گفت: «برای بازی با شاهین‌بوشهر تمام توان‌تان را بگذارید و اجازه ندهید کار به روز آخر بکشد. همه تیم‌ها در مقاطعی دچار افت می‌شوند. تلاش کنید روند افت را در بازی با شاهین متوقف کنید.»

کد خبر 103298

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز