سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

محمدجواد پاینده: بازی‌های دور دوم از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا، روز سه‌شنبه با برگزاری هشت مسابقه آغاز خواهد شد و تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن ایران در غرب قاره مقابل حریفان اماراتی و عربستانی قرار می‌گیرند.

استقلال و ذوب‌آهن، فصل جدید مسابقات آسیایی را با دو پیروزی ارزشمند مقابل تیم‌های عربی آغاز کردند و در دور دوم بازی‌ها می‌توانند با تداوم موفقیت‌ها وضعیت بهتری در گروه‌های اول و دوم مسابقات پیدا کنند. امروز، استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان الجزیره، تیم پرستاره فوتبال امارات است و ذوب‌آهن هم در جده یکی از سخت‌ترین بازی‌هایش را مقابل الاتحاد برگزار خواهد کرد.

خروج شکوری از ترکیب استقلال

استقلال، رقابت‌های آسیایی را با یک شگفتی بزرگ آغاز کرد و در شهر جده مقابل الاهلی نماینده عربستان با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. دومین حریف آبی‌پوشان الجزیره امارات است که بازی اول را در ابوظبی مقابل نماینده قطر واگذار کرد.

استقلال اما بعد از ناکامی در شهرآورد در شرایط خوبی قرار گرفت، در رقابت‌های لیگ به نتایج خوبی رسید و در مسابقات آسیایی، اولین بازی را با پیروزی در خانه حریف به پایان رساند. مرفاوی تقریبا به ترکیب و سیستم ثابتی رسیده هرچند در آستانه بازی امروز با مشکلاتی مواجه است. هادی شکوری که مدافع راست در خط دفاع 4 نفره استقلال بود به دلیل پارگی رباط صلیبی، حداقل 6 ماه از میادین دور خواهد بود. بیک‌زاده و رینالدو هم قادر به حضور در این مسابقه نیستند. در مقابل، البته وضعیت برهانی بهتر شده و این بازیکن می‌تواند برای استقلال بازی کند هرچند مرفاوی همچنان در خط حمله به زوج سیدصالحی و مجیدی اعتماد دارد.

محمدی باز هم سنگربان استقلال است و همچنان طالب‌لو را نیمکت‌نشین کرده هرچند گفته می‌شود احتمال حضور طالب‌لو هم در این مسابقه وجود دارد؛ دروازه‌بانی که بعد از شهرآورد نیمکت‌نشین شد. در خط دفاع، جایگاه منتظری و عمران‌زاده تثبیت‌شده، امیرآبادی احتمالا جانشین شکوری در سمت راست می‌شود و صادقی در جناح چپ بازی می‌کند. حیدری، کاظمی، جان‌واریو و اکبرپور هم دیگر بازیکنان استقلال در ترکیب اصلی خواهند بود.

زوج سرشناس برزیلی مقابل استقلال

الجزیره، مدافع عنوان قهرمانی جام‌حذفی و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ امارات است که فصل گذشته هم با استقلال همگروه بود اما در این فصل شرایط سال گذشته را ندارد. این تیم با 36 امتیاز در مکان دوم جدول لیگ امارات قرار دارد اما در طول 15 بازی تنها یک بار شکست خورده و با الوحده صدرنشین تنها یک امتیاز اختلاف دارد.

بازیکنان تیم الجزیره، یکشنبه‌شب با یک پرواز اختصاصی وارد تهران شدند و روز گذشته در ورزشگاه آزادی تمرین کردند. تونی، مهاجم اهل ساحل عاج، هلال سعید و راشد عبدالرحمن
3 غایب بزرگ الجزیره در این مسابقه هستند؛ با این حال ستاره‌های بزرگی در ترکیب این تیم حضور خواهند داشت. رافائل سوبیس، مهاجم سابق تیم ملی  برزیل و باشگاه بتیس اسپانیا همراه با اولیویرا مهاجم برزیلی که دو فصل پیش بازیکن باشگاه میلان ایتالیا بود، خط حمله زهردار تیم اماراتی را شکل می‌دهند.

ابراهیم دیاکه در مرکز زمین طراح حملات این تیم است؛ بازیکن اهل ساحل عاج که با پاسپورت اماراتی بازی می‌کند. سبیت خاطر بهترین هافبک سال‌های اخیر فوتبال امارات هم یکی دیگر از بازیکنان موثر و خطرناک الجزیره به شمار می‌رود. آبل براگا، مربی صاحب‌نام برزیلی سرمربی تیم الجزیره است. براگا روز گذشته در کنفرانس خبری اعلام کرد که شاگردانش به دنبال پیروزی در مسابقه امروز خواهند بود و برای جبران شکست در بازی اول و صعود به مرحله بعد، راه دیگری نخواهند داشت. در دیگر بازی این گروه، الاهلی عربستان میهمان الغرافه، تیم پرستاره قطری است.

جبران شکست تحقیرآمیز

الاتحاد، نماینده قدرتمند فوتبال عربستان که دو بار در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان قهرمانی رسید و فصل گذشته نایب‌قهرمان شد، فصل جدید را با یک شکست عجیب‌ و تحقیرآمیز آغاز کرد. شاگردان هکتور آرژانتینی در ازبکستان مقابل بنیادکار با سه گل شکست خوردند. الاتحاد در دومین بازی به دنبال جبران این نتیجه خواهد بود و در مسابقه خانگی با ذوب‌آهن بازیکنان این تیم تنها به کسب 3 امتیاز می‌اندیشند. نماینده فوتبال ایران در بازی اول مقابل الوحده امارات با یک گل پیروز شد. این گروه با حضور قهرمانان و نایب‌قهرمانان لیگ‌های معتبر ایران، عربستان، امارات و ازبکستان به عنوان گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا شناخته می‌شود.

هکتور، سرمربی آرژانتینی الاتحاد روز گذشته در خصوص بازی با ذوب‌آهن گفت: «ما برای جبران شکست سنگین مقابل بنیادکار ازبکستان، باید ذوب‌آهن را در خانه شکست دهیم. با شکست این تیم هم بازی بنیادکار جبران می‌شود و هم نیمی از راه صعود را طی می‌کنیم.»تیم ابراهیم‌زاده اما سازمان دفاعی خوب و منظمی دارد هرچند بازی با الاتحاد در زمین این تیم سخت است و تیم‌های ایرانی همیشه در جده مقابل نماینده راه‌راه‌پوش فوتبال عربستان دچار مشکل شده‌اند.

محمد نور، هافبک میانی الاتحاد معمولا طراح اصلی حملات و خطرناک‌ترین بازیکن این تیم است. در مقابل خلعتبری هم ستاره ذوب‌آهن است که می‌تواند جدی‌ترین خطر برای خط دفاعی الاتحاد باشد؛ تیمی که در اولین بازی سه گل دریافت کرد و نشان داد از استحکام لازم در رقابت‌های این دوره برخوردار نیست.

قضاوت این مسابقه بر عهده داوران قطری خواهد بود. دیگر بازی این گروه، بین دو تیم بنیادکار ازبکستان و الوحده امارات در ابوظبی برگزار خواهد شد. نماینده ازبکستان فعلا در گروه دوم بازی‌ها، صدرنشین است.

دوئل غول‌های شرقی

امروز در آغاز هفته دوم بازی‌های مرحله گروهی در شرق آسیا هم چهار بازی حساس برگزار می‌شود. در چین، تیم فوتبال چانگچون یاتای احتمالا بازی آسانی مقابل جایابور اندونزی در پیش دارد.  ملبورن استرالیا در خانه برابر سئونگنام چونما نماینده قدرتمند فوتبال کره‌جنوبی قرار می‌گیرد که این بازی حساس‌ترین مسابقه روز سه‌شنبه به حساب می‌آید. چونبوک هیوندای کره‌جنوبی هم در خانه پذیرای کاشیما آنتلرز ژاپن خواهد بود. تقابل تیم‌های ژاپنی و کره‌ای معمولا جزو بازی‌های جذاب شرق آسیا محسوب می‌شود.  کاوازاکی ژاپن هم در ورزشگاه تودوروکی میزبان گوان پکن نماینده چین خواهد بود. سعید مظفری‌زاده از ایران داور وسط این مسابقه حساس است.

کد خبر 103067

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز