دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلفن‌های همراه ممکن است به یک سلاح کلیدی در جنگ با ایدز در آفریقا بدل شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مدیر اجرایی برنامه ایدز سازمان ملل، میشل سیدیبه، در این باره گفت این تکنولوژی نسبتا جدید می‌تواند در این قاره دچار کمبود مراکز بهداشتی و زیرساختارهای پزشکی پراکنده نقش مهمی پیدا کند.

 از هم اکنون یک اپراتور عمده تلفن همراه در نیجریه یک برنامه تلفنی رایگان به راه انداخته است که تلفن‌کنندگانی را که در مورد ایدز نگرانی دارند، به مشاوران مرتبط می‌کند.

 سیدیبه گفت: "مزیت این سرویس این است که افراد مجبور نیستند از محل اقامت‌شان به یک مرکز بهداشتی مراجعه کنند و داغ ننگ هم به آنها زده شود. شما یک وسیله ارتباطی رایگان و توصیه‌های حرفه‌ای در اختیار دارید، که می‌تواند در تصمیم‌گیری به شما کمک کند."

به گفته او کارمندان بهداشتی روستایی یا محلی با یک آموزش فشرده پایه‌ای به همراه تلفن‌های همراه می‌توانند بخشی از این سیستم ارائه خدمات بهداشتی باشند.

نیجریه حدود سه میلیون نفر مبتلا به ویروس ایدز دارد که حدود سه درصد ساکنان ان پرجمعیت‌ترین کشور را تشکیل می‌دهند، در عین حال در نیجریه بیش از 70 میلیون خط تلفن وجود دارد: تقریبا یک خط تلفن به ازای هر دو نفر.

ارقام برنامه ایدز سازمان ملل نشان می‌دهد که علیرغم اینکه صرف بودجه‌های بسیار در طول سال‌ها برای مبارزه با ایدز در آفریقای زیرصحرا، این ناحیه دارای بیشترین میزان مبتلایان به عفونت با ویروس ایدز -67 درصد موارد در جهان - است.

کد خبر 103046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز