یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: استیل‌آذین برای ماندن در کورس تیم‌هایی که می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند باید بازی این هفته خود را با پیروزی به پایان می‌رساند چراکه سه تیم بالای سر این تیم توانسته بودند روز جمعه با پیروزی مقابل حریفانشان جایگاه خود را در جدول رده‌بندی تثبیت کنند.

 پس از برد پرگل مقابل استقلال در جام‌حذفی قرمزهای استیل‌آذین با شرایط روحی بسیار خوبی پا به دیدار با شاگردان مایلی‌کهن گذاشتند اما این تیم سایپا بود که بازی را خوب آغاز کرد و موقعیت‌های خطرناکی را در همان ابتدای بازی روی دروازه استیل‌آذین خلق کرد. در همان دقایق ابتدایی بازی شوت کریم انصاری‌فرد را نشاط‌جو با پا مهار کرد. فشار اولیه سایپا در دقیقه چهار بازی جواب داد.

پایه‌گذار حمله سایپا باز هم کریم انصاری‌فرد بود که با سرعت خوب خود دفاع ضعیف استیل‌آذین را پشت‌سر گذاشت و با یک پاس رو به عقب امین منوچهری را با دروازه‌بان حریف تک‌به‌‌تک کرد تا دروازه استیل‌آذین باز شود. استیل‌آذین با ستارگان خود رفته‌رفته بازی را در اختیار گرفت. 

ستاره بی‌چون و چرای آنها در این بازی علی کریمی بود که پایه‌گذار 3 گل تیمش در نیمه اول بود. او در دقیقه10 با حرکت انفجاری و دریبل‌های پیاپی خود دفاع سایپا را به هم ریخت تا در پشت محوطه 18 قدم مدافعان سایپا مجبور به خطا روی شماره 8 استیل‌آذین شوند که این ضربه ایستگاهی را مهدی مهدوی‌کیا توانست به زیبایی تبدیل به گل تساوی کند.

بعد از این گل بازی متعادلی را شاهد بودیم و دو تیم موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند که هیچ کدام آنها از خط دروازه عبور نکرد. در این دقایق مهم‌ترین اتفاقی که در بازی رخ داد مصدومیت شیخ‌ویسی، دروازه‌بان سایپا بود که نتوانست بازی را ادامه دهد و سایپا دست به یک تعویض اجباری زد و ابراهیم میرزاپور جانشین او شد.

در دقیقه 40 خطای مدافع سایپا روی علی کریمی باعث شد تا مسعود مرادی پنالتی مشکوکی را برای استیل‌آذین بگیرد. به خاطر این تصمیم داور، مایلی‌کهن قصد داشت تیمش را از زمین بیرون بکشد که با وساطت اطرافیان این اقدام صورت نگرفت. زننده پنالتی استیل‌آذین علی کریمی بود که توانست با فریب ابراهیم میرزاپور توپ را به گوشه دروازه بفرستد. 3 دقیقه بعد از این گل باز هم علی کریمی از کمند دفاع سایپا فرار کرد و با یک شوت بار دیگر دروازه سایپا را باز کرد.

این پایان اتفاقات نیمه اول نبود و جنجال بزرگ در دقیقه 45 با خطای مجید ایوبی روی علی کریمی صورت گرفت و این مدافع به عمد با دست علی کریمی را نقش زمین کرد که کریمی هم واکنش تندی به خطای عمد ایوبی نشان داد. با این اتفاق محمد مایلی‌کهن به سمت مرادی حمله‌ور شد و از مرادی به شدت انتقاد کرد. در پی این اتفاق غیرورزشی، مسعود مرادی داور دیدار، مجید ایوبی،‌ علی کریمی و محمد مایلی‌کهن را اخراج کرد.

با اخراج دو بازیکن و یک مربی در پایان نیمه اول دو تیم 10 نفره نیمه دوم را آغاز کردند و باز هم این تیم سایپا بود که توانست بازی را توفانی آغاز کند. آنها در 10 دقیقه ابتدایی بازی توانستند دو گل خورده را جبران کنند و بازی را به تساوی بکشانند. مرتضی ابراهیمی روی کرنر با ضربه سر گل دوم سایپا را به ثمر رساند و امین منوچهری از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. این صحنه هم بسیار مشکوک بود و به نظر می‌رسید مرادی در اعلام پنالتی سایپا مثل پنالتی استیل‌آذین کمی شتابزده تصمیم گرفته است.

تقریبا برای استیل‌آذین عادت شده است که بازی‌های برده را به تساوی بکشاند و با زحمت و به سختی برنده بازی شود. بعد از بازی دراماتیک مقابل استقلال این اتفاق در بازی با سایپا هم رخ داد و آنها بازی 3 بر یک برده را با تساوی 3 بر 3 عوض کردند اما در نهایت با نتیجه 4 بر3 به پیروزی رسیدند.

گل پایانی استیل را در این بازی مهدی محمدی، مدافع این تیم به ثمر رساند. او در دقیقه‌70 روی پاس فوق‌العاده مهدی مهدوی‌کیا که بین مدافعان سایپا این توپ را به مدافع جلو کشیده استیل‌آذین رساند، توانست دروازه سایپا را باز کند و بازی با همین نتیجه به سود استیل‌آذین به پایان رسید تا آنها همچنان به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشند.

توقف سپاهان، شکست صبا

فاصله سپاهان با تیم‌های تعقیب‌کننده هر هفته کمتر و کمتر می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند با اطمینان بگوید که سپاهان قهرمان این فصل لیگ‌برتر ایران خواهد شد.  زردپوشان اصفهانی اگرچه در مقطعی از فصل فاصله امتیازی خود را با رقبا زیاد کردند اما اکنون این فاصله آنقدر نیست که بتواند حاشیه امنیت خوبی را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی به وجود بیاورد.

آنها دیروز در هفته بیست‌وهشتم لیگ به مصاف تراکتورسازی رفتند تا سپاهانی‌ها هم فضای ملتهب و رعب‌آور ورزشگاه تبریز را تجربه کنند. سپاهان در این بازی خوش‌شانس بود که مقابل سرخپوشان تراکتورسازی نباخت.تراکتورسازی بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 5 توسط فرهاد خیرخواه به گل برتری هم رسید اما ابراهیم توره اجازه نداد تا شادی حدود 60 هزار تماشاگر تبریزی بیشتر از 3 دقیقه طول بکشد.

ارسال زیبای احسان حاج‌صفی از جناح چپ با اشتباه میرشفیعیان همراه شد و او به راحتی اجازه داد تا ابراهیم توره با ضربه سر خود دروازه تراکتورسازی را باز کند. در ادامه تراکتور برتری نسبی به صدرنشین لیگ‌برتر داشت اما نتوانست بیش از یک امتیاز از این بازی بگیرد. با این نتیجه ذوب‌آهن و پرسپولیس فاصله خود را با سپاهان صدرنشین به 4 و 7 امتیاز کاهش دادند تا هفته‌های باقی‌مانده از لیگ‌برتر بسیار پرهیجان دنبال شود.

در سومین دیدار روز گذشته صبای قم مقابل راه‌آهن با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. شاگردان تارتار در قم دست به کار بزرگی زدند و صبا را با یک گل شکست دادند تا وضعیت خود را در جدول بهبود ببخشند.

کد خبر 102885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز