دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: بعد از توقف پرسپولیس مقابل ملوان، استقلال برای کم کردن فاصله با رقیب سنتی و رسیدن به رتبه سوم در هفته‌های باقیمانده از لیگ، مصمم به کسب 3 امتیاز بازی با پاس همدان شده است.

استقلال مقابل حریف امروزش، پاس همدان با روش 2-4-4 به میدان خواهدآمد. بازگشت احتمالی آرش برهانی به ترکیب اصلی پس از پشت سرگذاشتن مصدومیت و حضور مهاجمان آماده‌ای چون فرهاد مجیدی، سیدصالحی و سیاوش اکبرپور، مرفاوی را بیش از پیش به پیروزی مقابل پاس امیدوار کرده‌است.  در سوی دیگر تیم پاس نیز برای بقا و فاصله‌گرفتن از منطقه خطر به کسب امتیاز در این بازی نیاز دارد؛ تیمی که برای ماندن در لیگ برتر در هفته‌های باقیمانده با  شاهین‌بوشهر، راه‌آهن ، فولاد، مس و استقلال اهواز رقابت نزدیکی خواهد داشت.

بیک‌زاده بازی نمی‌کند

صمد مرفاوی از بازگشت آرش برهانی و آمادگی بالای این بازیکن بسیار خوشحال است اما باز هم نمی‌تواند از هاشم بیک‌زاده در دیدار با پاس همدان استفاده کند. مصدومیت بیک‌زاده کاملا برطرف شده اما این بازیکن از لحاظ آمادگی جسمانی در شرایطی نیست که بتواند برای استقلال در بازی امروز به میدان برود. تیم استقلال مقابل پاس هیچ بازیکن محرومی ندارد اما سرماخوردگی کیانوش رحمتی تا حدودی مربیان را برای استفاده از این هافبک دفاعی در دیدار امروز با تردید مواجه کرده است.

اکبرپور و برهانی زوج خط حمله استقلال

توقف پرسپولیس در انزلی، شاگردان مرفاوی را به کسب جایگاه سوم و حضور در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد امیدوار کرده است. پرسپولیس پس از توقف برابر ملوان جمع امتیازات خود را به عدد 50 رساند و استقلال با برد در دیدار برابر پاس همدان فاصله امتیازات خود را با رقیب سنتی‌اش به عدد یک می‌رساند ضمن اینکه توقف استیل‌آذین در تبریز و باقی ماندن شاگردان حمید استیلی در امتیاز 45، شاگردان مرفاوی را در صورت کسب 3 امتیاز از دیگر تعقیب‌کننده خودشان یعنی استیل‌آذین نیز تقریبا جدا خواهد کرد.

صمد مرفاوی برای آنکه بازیکنانش برای دیدار بعدی لیگ قهرمانان آسیا آماده باشند و همچنین 3 امتیاز ارزشمند بازی مقابل پاس همدان را از دست ندهد در تلاش است تا تغییراتی را در خط حمله تیمش ایجاد کند؛ استفاده ازسیستم 2-4-4 ، قراردادن آرش برهانی ، انتقال سیاوش اکبرپور به یک خط جلوتر و بازی در کنار برهانی و همچنین استفاده از فرهاد مجیدی در پشت مهاجمان به عنوان هافبک نفوذی‌ای‌که‌حملات استقلال را طراحی و سازماندهی خواهد کرد؛ بازیکنی که در شرایط آمادگی بسیار خوبی قرار دارد و عدم حضورش در تیم ملی با توجه به آمادگی بالایش انتقادهای زیادی را متوجه افشین قطبی‌ کرده بود.

اتفاق‌های بازی رفت رخ نمی‌دهد

بهره‌بردن استقلال از تماشاگران خودی در ورزشگاه آزادی حداقل برای صمد مرفاوی این حسن را خواهد داشت که دیگر مربی استقلال با هواداران پاس همدان درگیر نخواهد شد.
صمد مرفاوی در پایان دیدار دور رفت مقابل سفید و سبزپوشان همدانی که با تساوی بدون گل به پایان رسید در هنگام رفتن به سالن کنفرانس در طول مسیر با یکی از هواداران پاس به شدت درگیر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت اما این بار صمد مرفاوی و شاگردانش با حضور در ورزشگاه آزادی و بهره‌گیری از امتیاز میزبانی و حمایت هواداران‌شان بی‌شک دچارمسائل حاشیه‌ای نخواهدشد.

مدیر روستا: استقلال همیشه مقابل پاس مشکل داشته‌ است

علی اصغر مدیرروستا، سرمربی پاس پیرامون شرایط تیمش در آستانه بازی با استقلال تهران اظهار داشت:«تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم و بازیکنان‌مان کاملا آماده و سرحال هستند. امیدوارم بازی خوبی باشد و هر تیم زحمت بیشتری می‌کشد، به پیروزی  برسد.»

وی افزود: «تیم پاس نشان داده مقابل تیم‌هایی که خوب فوتبال بازی می‌کنند عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و بعضا 3 امتیاز بازی‌ها را از آن خود کرده است. استقلال هم تیم خوبی است و قطعا در برابر ما یک فوتبال واقعی بازی می‌کند. مطمئنم دیدار ما با آنها بازی جذابی خواهد بود و امیدوارم هر تیمی مستحق پیروزی است، واقعا برنده باشد. تیم‌های بزرگی چون استقلال همیشه حساب ویژه‌ای روی تیم پاس باز می‌کنند چون می‌دانند که در گذشته از آنها امتیازهای خوبی گرفته و حریف خطرناکی برایشان بوده‌ایم.»

مدیرروستا در ارزیابی‌اش از شرایط فنی تیم استقلال گفت: «ممکن است این تیم به دلیل حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خسته باشد، اما ما به این موضوع کاری نداریم. استقلال تیم خوب و یکدستی است که در تمام پست‌هایش از بازیکنان خوبی بهره می‌برد. آنها به دلیل شرایطی که در جدول دارند، فقط با هدف پیروزی به میدان خواهند آمد اما بدانند که تیم پاس هم به خاطر همین شرایط، بی‌شک برای کسب هر 3 امتیاز مسابقه به ورزشگاه آزادی خواهد آمد.

ما به هیچ وجه در اندیشه گرفتن تساوی از استقلال نیستیم و فقط برد می‌خواهیم تا از منطقه خطر فاصله بگیریم.» وی خاطرنشان کرد: «هیچ بازیکن محرومی برای این بازی نداریم و تنها مجید غلام‌نژاد به دلیل مصدومیت در چند بازی گذشته غایب بوده و به این بازی هم نمی‌رسد. جایگاه فعلی پاس در جدول مناسب نیست و با یکی، دو باخت ممکن است در خطر سقوط قراربگیریم. ما می‌دانیم که باید بازی به بازی عملکرد موفقی داشته و امتیازهای کامل را به دست آوریم تا با رتبه خوبی در جدول، مسابقه‌های امسال را به پایان رسانده و در لیگ برتر بمانیم.»

کد خبر 103473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز