همشهری‌آنلاین: پنجاه و دومین شماره ماهنامه فرانسوی زبان رُوو دو تهران La Revue de Téhéran ، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد.

مجله تهران، در پرونده ماهِ این شماره به استان کردستان پرداخته است. معرفی کلی کردستان، مساجد سنندج، مناظر زیبای کردستان، نگاهی به هنرهای دستی و سنت‌های کُردی، فراز و نشیب‌های تاریخ کُرد، کُردی، زبان مردم کوهستان عنوان‌های مقالات این بخش می‌باشند. [آشنایی با ماهنامه روو دو تهران]

در بخش فرهنگ مقاله‌هایی با عناوین کنارگذاشتن مترجم سمعی - بصری در دوبلاژ با بررسی دو فیلم فرانسوی دوبله شده به فارسی، ژان شاردن و تصویرشناسی از ایران، ریشه‌های حکایت در ایران در اوایل دوره اسلامی، گزارشی از نمایشگاه معماری معاصر در پاریس با معرفی کلود پَران و در بخش ادبیات پیوند میان دانش و ادبیات در پیلاطوس اثر روژه کَیوآ گنجانده شده است.

معرفی برخی امامزاده‌ها و تربت برخی از پاکان و نیکان در استان تهران، داستانی با عنوان‌ ندارد و گزارشی از سفر به سامراء، مقالات پایانی این شماره می‌باشند.

علاقه‌‌مندان می‌توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شماره تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند.

کد خبر 102130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز