همشهری آنلاین: کتاب‌های ‌از نگاه آفتاب و آئینه جمال دو اثر عاشورایی جدید از آیت‌الله صافی در آستانه اربعین منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر از قم، کتاب «‌از نگاه آفتاب؛ سیمای امام حسین (ع) در احادیث پیامبر (ص)» با قلمی روان و گیرا به ترسیم جایگاه و موقعیت ممتاز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نزد رسول گرامی اسلام می‌پردازد.

« از نگاه آفتاب» در چهارده‌ فصل و با عناوینی چون « سَرور جوانان»، «‌او از من است»، «‌ریحانه‌ی پیامبر»، «شرط دوستی پیامبر»، « معیار بهشت و دوزخ»، «در جوار آفتاب»،       « کیست او را یاری کند؟»، «‌صاحبان بهشت»، «از نسل حسین علیه السلام»، «میوه‌ی درخت نبوت»، «ودیعه‌ی پیغمبر»، « وارث آفتاب» و « اشک پیامبر بر امام حسین» تنظیم شده است.

این کتاب گامی در جهت بازشناخت و معرفت بیشتر و نظام‌مند به ساحت مقدس حضرت سید الشهداء (ع) است.

کتاب « آیینه جمال؛ نگرشی بر مکارم اخلاق امام حسین (ع)» مروری است اجمالی بر جلوه‌هایی از مکارم اخلاق مولای خوبان و امام شهیدان حضرت حسین بن علی (ع)؛‌ جلوه‌هایی که بایسته است در نگرش به حیات آن امام همام، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

« آیینه جمال» در یازده فصل با عناوینی چون:‌« جمال آدمی»، « خورشید اندیشه»،          « بر سجاده‌ی نیاز»، «باران سخاوت»، « یک آسمان کَرَم»، «پرچم عدالت‌خواهی»، «به رنگ سادگی»، «بر قله‌ی تواضع»، « قهرمان تاریخ»، «روح پرشکوه» و « کوه صبر» نشان می‌دهد که شخصیت رفیع حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، چگونه مجموعه‌ای از صفات ممتاز انسان کامل و برگزیده‌ی پروردگار بوده است و حیات طیبه‌ی آن عصاره‌ی خوبی‌ها، تصویری از کرامت، شجاعت، صبر، عدالت، سخاوت و در یک کلام عظمت را به نمایش می‌گذارد.

مطالعه‌ این کتب ارزشمند را به همه تشنگان معارف اهل بیت (ع) به ویژه‌جوانان عزیز، توصیه می‌کنیم.

از این مرجع تقلید پیش از این چندین اثر عاشورایی دیگر شامل «دفتر شعر آفتاب مشرقین»، «پرتوی از عظمت امام حسین، علیه السلام»، « گفتمان عاشورایی» و « با عشورائیان» منتشر شده است.

کد خبر 100990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز