همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: عده‌ای قلیل که می‌خواهند نقش مخالف را ایفا کنند، بدانند راه به جایی نمی‌برند و این نظام تا موعد ظهور امام زمان (عج) پایدار می‌ماند

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی که پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ ائمه جماعات، محرم و تبلیغ در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) سخنرانی می‌کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران واسطه بین عاشورا و ظهور امام زمان (عج) است و امام خمینی (ره) هم فرموده‌اند کار ما مقدمه‌ای برای ظهور است.

آیت الله نوری همدانی گفت: کسانی که به دشمنان اسلام و کشور خط می‌دهند، خط امامی نیستند. چگونه می‌گویند آرمان های امام (ره) را اجرا می‌کنند، اما با انگلیس و آمریکا ارتباط می‌گیرند و به آنها امید می‌دهند؟

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب سه پایه اصلی دارد، این مبانی را اسلام، مردم و رهبری توصیف کرد و خطاب به دولتمردان افزود: مردم را راضی نگه دارید و همان طور که امام (ره) هم فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید، تا نظام مصون بماند. بر ما و همه ولایتمداران لازم است انقلاب را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اسلام بستری برای رشد و تکامل انسان‌ها فراهم آورده و نظام خاصی ارایه کرده است، اضافه کرد: این نظام، ولایی است. اصول و فروع دین اسلام در هم پیوسته با ولایت است و هیچ یک از آنها بدون ولایت قابل قبول نیست.

این مرجع عظام تقلید افزود: هر نظامی ولایی باشد، الهی و غیر آن، طاغوتی است.     پیامبر (ص) در آستانه ارتحال، همان طور که در حدیث ثقلین هم آمده است: دو میراث را در انحصار اهل بیت (ع) گذاشت، اول هدایت و دوم حکومت.

آیت الله نوری همدانی با بیان خاطراتی از حضورش در پاریس و بودن در کنار امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو توصیه کرد. علما و طلاب حتما کتاب‌های صحیفه نور (22 جلد)، دفتر تبیان    (50 جلد) و وصیتنامه امام (ره) را بخوانند تا با اندیشه‌های آن حضرت بهتر آشنا شوند.

وی درباره مقام امام (ره) گفت: امام (ره) توانست رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کند و نظام قدرتمندی بسازد. آنچه ظالمان گرفته بودند، امام (ره) به مردم و کشور بازگرداند.

این مرجع عظام تقلید با نقل قولی از امام صادق (ع) گفت: علمای شیعه مرزداران در برابر لشکر شیاطین هستند و شناخت مرزهایی همچون مرز فرهنگی که دشمن می‌تواند از آنها به جامعه اسلامی نفوذ کند، بسیار مهم است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امام راحل پس از به نتیجه رساندن نهضت خود، با دلی آرام و قلبی مطمئن این عالم خاکی را ترک کرد، افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای (دامت برکاته) توانسته‌اند این کشور را 20 سال در دریایی متلاطم سکانداری کنند. اکنون مردم بیدارتر و محرومان امیدوارتر شده‌اند به طوری که می‌بینیم هیمنه استکبار در جنگ غزه و لبنان شکست.

کد خبر 97043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز