همشهری آنلاین: آیت الله سید مرتضی نجومی از علمای شهیر صاحب نام و برجسته کرمانشاهی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به همین مناسبت استانداری کرمانشاه از امروز به مدت سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرد و تمامی ادارات، سازمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و مدارس سطح شهر کرمانشاه نیز فردا سه شنبه تعطیل خواهد بود.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مسوولان استانی با صدور اطلاعیه‌های جداگانه درگذشت این عالم جلیل القدر را تسلیت گفتند.

آیت‌الله نجومی فرزند مرحوم آقا سید محمد جواد نجومی به نقل از والده مکرمشان پنجم آذر سال 1307 و در شناسنامه 26 بهمن 1307 در کرمانشاه متولد شد و تحصیلات ابتدایی و دوران اول و دوم دبیرستان را در این شهر به پایان رساند.

وی تحصیلات حوزوی را نزد پدر و دیگر اساتید شهر کرمانشاه آغاز کرد تا اینکه اولین مدرسه علوم دینی در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه راه‌اندازی شد و آن بزرگوار تحصیلات خود را در محضر اساتیدی چون آقا میرزا ابراهیم پور معتمد، حاج سید محمود معصومی لاری و حاج شیخ حسن حاج آخوند ادامه داد و مدتی نیز در کربلا و نجف به تحصیل علم پرداخت تا به درجه اجتهاد رسد.

آیت الله نجومی هدایت اصلی جریان انقلاب اسلامی را در کرمانشاه به عهده داشت.

از آثار این بزرگوار می‌توان به مجموعه عکسی از آثار خطی ایشان، چند رساله، بعد معنوی هنر خط، رساله التصویر و التمثیل، رساله الغناء، رساله النجاسه الخمر، تفسیر سوره مومن و رساله‌ای در تعظیم شعائر اسلامی اشاره کرد.

آیت الله نجومی که از اساتید بزرگ هنر خوشنویسی و عضو فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی بود، در سال 1381 و در دومین همایش چهره های ماندگار در عرصه هنر خوشنویسی معرفی شد.

مراسم تشیع پیکر مطهر آیت الله نجومی فردا سه شنبه 26 آبان ساعت 9 صبح از مقابل مسجد نواب به سمت گلزار شهدا برگزار می‌شود.

کد خبر 95409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز