همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید محمدعلی ابن الرضا خوانساری از مراجع تقلید، دارفانی را وداع گفت

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حضرت آیت‌الله معظم حاج سید محمدعلی ابن الرضا خوانساری، اسوه زهد و فقاهت بقیت‏السلف شاگردان مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اعلی الله مقامه الشریف به ملکوت اعلی پیوست.

معظم‏له در خاندانی مشهور به علم، تقوی و فقاهت در سال 1293 هجری شمسی چشم به جهان گشود و مقدمات علمی و حوزوی را نزد علمای خوانسار به ویژه والد معظمش مرحوم آیت‌الله العظمی حاج میرزا محمود ابن الرضا و اخوی مکرمش رحمت‌الله علیهما گذراند و برای تکمیل مبانی علمی و نظری خویش رهسپار قم شد.

ایشان دروس سطح عالی حوزوی را نزد حضرات آیات عظام حاج سید محمدتقی خوانساری، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی و حاج میرزا خلیل کمره‏ای قدس الله اسرارهم فرا گرفت و خارج فقه و اصول را در محضر مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اعلی الله مقامه الشریف تحصیل کرد.

پس از تکمیل مبانی علمی خویش مراجعت به وطن را وظیفه شرعی خود تشخیص داد و در این راستا به خدمات علمی چشمگیری چون تدریس معارف دینی و دروس حوزوی و تاسیس حوزه علمیه و مراکز خدماتی موفق شد.

این شخصیت عظیم الشأن که عمری را به پاکی و دیانت سپری کرد و در تعظیم شعائر الهی خصوصا عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اهتمام ویژه داشت، در غروب سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه به اجداد طاهرینش ملحق شد. 

کد خبر 104016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز