همشهری آنلاین: اختتامیه بیست ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویژه آقایان که 11 بهمن‌ماه آغاز شده بود، 14 بهمن‌ با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برگزار ‌شد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، اختتامیه بیست ‌و هشتمین دوره مسابقات قرآن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویژه آقایان که 11 بهمن‌ماه آغاز شده بود، صبح امروز 14 بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و سردار آسودی، معاون تبلیغات و فرهنگ سازمانی سپاه و مراسم اهدای هدایا به برندگان برگزار ‌شد.

در ابتدای این مراسم، «مجید زکی‌لو» کارشناس قرآنی و مجری برنامه ضمن عرض خیر مقدم به حضار از «صمد محمد‌پور» نفر اول مسابقات قرآن نیروهای مسلح در سال 1378 و نفر اول مسابقات قرآن ارتش‌‌های کشورهای اسلامی در سال 1379 به قرائت آیات سور فجر و النازعات پرداخت که با استقبال و تشویق‌های حضار روبرو شد.

در ادامه برنامه، نماهنگی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی پخش شد و پس از آن گروه سرود نوجوانان بسیجی شهرستان آباده به اجرای سرودهای انقلابی و قرآنی پرداختند.

حضور 10 هزار نفر در مسابقات قرآن سپاه

سخنرانی سرتیپ دوم پاسدار آسودی، معاون تبلیغات و فرهنگ سازمانی سپاه به ارائه سخن پرداخت. وی ضمن ارائه گزارشی از مسابقات، گفت: با حمایت و راهنمایی و تدابیر حجت‌الاسلام سعیدی و سردار جعفری، توانستیم گام‌های مؤثری در عرصه قرآن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برداریم.

طی 5 ماه گذشته که مرحله‌های مقدماتی مسابقات قرآن آغاز شد، تاکنون که در مرحله نهایی هستیم، 10 هزار نفر از نیروهای سپاه در این مسابقات شرکت کرده بودند.

وی افزود: مسابقات امسال، هم از لحاظ کمی و هم کیفی رشد داشته است، امسال با توجه به این‌که بخشی از مشکلات جامعه قرآنی را حل کردیم، امیدواریم با حمایت‌های مسئولان سپاه بتوانیم بقیه مشکلات نیروها را حل کنیم. باید کاری کنیم که افراد قرآنی و قاریان و حافظان قرآن در نیرو و رده خود و در کل سپاه نور چشم و گل سر سبد نیروها باشند.

سردار آسودی به برگزاری مسابقات قرآن بانوان در هفته گذشته اشاره، و تصریح کرد: 232 نفر از بانوان شاغل در سپاه، هفته گذشته در مرحله نهایی مسابقات قرآن شرکت کردند که 35 نفر از آن‌ها به عنوان نفرات برتر معرفی شدند. از 11 بهمن‌ماه هم حدود 600 نفر از نیروها در سه مسابقه حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند که حضور این تعداد از شرکت کنندگان موجب افتخار این نیرو است.

وی تأکید کرد: در این دوره از مسابقات 60 نفر از نیروهای پایور و 40 نفر از نیروهای وظیفه منتخب شدند، در این نیرو‌ها جوان 20 ساله‌ای داریم که حافظ قرآن است که این موجب افتخار ماست. امیداواریم که بتوانیم نیروهای خود را برای داوری قرآن آموزش دهیم تا بتوانیم از نیروهای خود برای مسابقات سال‌های آتی استفاده کنیم.


 
آسودی اظهار کرد: برای حل مشکلات فعالان قرآنی کارت عضویت کانون قرآن و عترت(ع) صادر می‌کنیم و همچنین تسهیلاتی برای تمرین، آموزش و اعزام برای مسابقات در نظر می‌گیریم. در عرصه جنگ نرم تنها متمسکین به قرآن هستند که پیروزند و باید خود را از آسیب‌ها دور کنیم و الگویی برای دیگران باشیم.

تقسیم‌بندی دستاوردهای انقلاب در سه بعد؛ زیربنایی، داخلی و بین‌المللی

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سعیدی به ارائه سخن پرداخت. وی با عرض تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به حضار گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی را در سه بعد؛ دستاوردهای زیربنایی و زیرساختی، داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توان تقسیم کرد.

وی در مورد دستاوردهای زیربنایی انقلاب اسلامی افزود: نظام‌هایی که در دنیا داریم، برخاسته از سه نوع جهان‌بینی است؛ نظام مبتنی بر جهان‌بینی وحیانی، نظام مبتنی بر جهان‌بینی عقلانی و نظام مبتنی بر جهان‌بینی حسی (ماتریالیستی) عمده‌ترین اختلاف انقلاب ما با دیگر انقلاب‌های جهان در نوع جهان‌بینی است.

سعیدی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی منظر دیگری را به روی بشر باز کرد، اظهار کرد: این انقلاب در حقیقت تکیه‌گاه جهان‌بینی وحیانی است. اختلاف انقلاب ما با دیگر نظام‌ها در این نوع جهان‌بینی است.

وی قرار گرفتن رهبری الهی و تدوین قوانین الهی و دینی برای اداره جهان را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه زیربنایی دانست و تأکید کرد: از اول خلقت بحث بر سر این است که آیا خداوند علاوه بر خالق و رازق، اداره جامعه و مدیریت و قانون‌گذاری را هم بر عهده دارد، ما معتقدیم که خداوند قانون‌گذار است و اداره جامعه بر عهده اوست. ربوبیت خداوند دو گونه؛ تشریعی و تکوینی است، انبیاء(ع) آموزه توحید ربوبی را احیا کردند، وجود انبیاء(ع) تجسم ربوبیت تشریعی است. اولین حاصل کارهای امام(ره) در بخش زیربنایی، توحید ربوبی بود، ایشان ربوبیت تشریعی را تجسم و تحقق بخشید.

حجت‌الاسلام سعیدی، احیای هویت ایرانی و ایجاد اعتماد به نفس و استقلال سیاسی، توسعه اقتصادی و فناوری و... را از دستاوردهای داخلی برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: نهضت قرآنی که در کشور ایجاد شده از برکات انقلاب اسلامی است. این گل‌هایی که در گلستان انقلاب اسلامی روئیده‌اند و شرکت بیش از 10 هزار نفر در مسابقات قرآن سپاه، از جمله این دستاوردهاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در پایان سخنانش در معرفی دستاوردهای بین‌المللی انقلاب اسلامی تأکید کرد: تحول در نظریه‌های سیاسی و اجتماعی انقلاب و بر هم خوردن نظام دو قطبی، از دستاوردهای بین‌المللی انقلاب اسلامی بود. قبل از انقلاب اسلامی، دو عامل آزادی‌خواهی و تضاد طبقاتی عامل انقلاب‌ها محسوب می‌شد که انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین هم عاملی برای انقلاب محسوب می‌‌شود. 

کد خبر 100985

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز