سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال امروز در حالی آغاز خواهد شد که همه چیز تحت تاثیر شهرآورد شصت‌وهشتم سرخابی‌ها قرار گرفته است.

 با این حال می‌توان رویارویی سپاهان برابر سایپا را حساس‌ترین دیدار امروز برشمرد. بارزترین نکته این دیدار رویارویی مایلی‌کهن و قلعه‌نویی است. در دیدار رفت که سایپا میزبان بود امیر قلعه‌نویی و مایلی‌کهن به سمت یکدیگر نرفتند تا کدورت‌هایشان بیش از گذشته نمایان شود. پس از آن مایلی‌کهن در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با پاس در همدان علیه قلعه‌نویی صحبت کرد که واکنش این مربی را در پی داشت.

این دو مدت‌هاست که علیه یکدیگر مواضع تندی اتخاذ می‌کنند. نقطه آغاز این ماجرا را می‌توان دیدار سال گذشته استقلال و سایپا و زمانی که قلعه‌نویی هدایت استقلال را برعهده داشت، دانست اما کسی به درستی نمی‌داند نقطه پایانی این جنگ چه زمانی خواهد بود. اتفاقات بازی امروز و نشست مطبوعاتی پس از این دیدار می‌تواند زوایای پنهانی از اختلاف این دو را روشن کند. امیر قلعه‌نویی در حالی به مصاف محمد مایلی‌کهن می‌رود که همچنان از جنگ لفظی با کربکندی استقبال می‌کند. بازی هفته گذشته تیم قلعه‌نویی با صبای قم، آن قدر حاشیه به دنبال داشت که سرمربی سپاهان را همچنان به انجام مصاحبه‌های جنجالی ترغیب کند.

نکته جالب توجه اینکه سرمربی تیم سپاهان در اظهارنظری تاکید کرده است: «در این کشور قوه قضاییه و سازمان بازرسی داریم. این مملکت بدون قانون نیست. بهتر است دادستان محترم کل کشور به مسائل ورود کند. اینکه هر کسی هر چیزی دلش خواست بگوید درست نیست و بهتر است قانون به آنهایی که افترا می‌زنند، رسیدگی کند.» وی ادامه داد: «دو حالت در فوتبال وجود دارد؛ یا مسائلی که برخی ادعا می‌کنند حقیقت دارد یا اینکه این گفته‌ها درست نیست.» وی همچنین ضمن انتقاد از فدراسیون فوتبال تصریح کرده است: «تعجب می‌کنم که چرا کفاشیان و تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در برابر اتهام‌هایی که به فدراسیون زده می‌شود، سکوت کرده‌اند.» وی تاکید کرد: «کل قضیه مربوط به حسودی این آدم‌هایی است که از فوتبال ناپاک حرف می‌زنند. اگر من ناپاک هستم به مردم معرفی‌ام کنند و در غیراین صورت با تهمت‌زنندگان برخورد کنند.»

 مایلی‌کهن: نظری درباره حرف‌های کربکندی ندارم

سرمربی تیم سایپا در پاسخ به این سئوال که آیا در بازی با سپاهان به برد فکر می‌کنید، گفت: «مگر می‌شود به برد فکر نکرد؟ اگر به غیر از این باشد از پیش بازنده‌ایم.»  مایلی‌کهن درباره‌ دیدار این هفته تیمش برابر سپاهان گفت: «همیشه گفته‌ام که بازی‌ها سخت است. سپاهان تیم صدرجدول است. به هر حال این تیم بازیکنان فوق‌العاده خوبی دارد و از مجموعه‌ای بسیار خوب تشکیل شده است.»  وی افزود: «سپاهان همیشه تیم خوب و قابل احترامی بوده و از تماشاگران خونگرمی هم بهره می‌برد. در بازی رفت با وجود حرف و حدیث‌هایی که وجود داشت اما ما با شایستگی‌ کامل از سپاهان میزبانی کردیم و در کمال جوانمردی وظیفه‌مان را انجام دادیم. فکر می‌کنم تنها بازی دور رفت که بدون حاشیه برگزار شد مربوط به همین بازی سپاهان با سایپا بود.»

مایلی‌کهن در خصوص ضعف تیمش در نتیجه‌گیری‌ گفت: «همه تیم‌ها هفت، هشت هفته افت داشتند اما این افت ما دو هفته بوده است. وقتی نیم فصل دوم را شروع کردیم ذوب‌آهن را شکست دادیم و پس از آن راه‌آهن را از پیش‌رو برداشتیم. بعد از آن در بوشهر در شرایطی به شاهین باختیم که از دقیقه سی، 10 نفره شدیم. این در شرایطی بود که شاهین پس از آن موفق شد پرسپولیس را با ترکیبی کامل با 4 گل شکست دهد. پس از بازی با شاهین با استقلال مساوی کردیم. آن هم در شرایطی که تا ثانیه‌های پایانی از حریف پیش بودیم. بعد از آن با مقاومت مساوی کردیم و سپس در یک بازی ضعیف و غیرقابل پیش‌بینی به فولاد باختیم. توقف برابر ملوان هم چندان غیرطبیعی نبود.»

مایلی‌کهن افزود: «پیش‌بینی‌مان این بود که سه چهار بازی دشوار داریم که بازی با سپاهان هم یکی از این بازی‌هاست. ضمن اینکه می‌بینیم در برخی هفته‌ها بین بازی‌ها 10 تا 20 روز فاصله می‌افتد اما حالا در شرایطی که پنجشنبه در انزلی با ملوان بازی کرده‌ایم سه‌شنبه باید در اصفهان با سپاهان بازی کنیم که این کمی از عدالت به دور است و می‌تواند برای هر تیمی  مشکل‌ساز باشد.» وی در مورد بازی سپاهان و صبا که حاشیه‌های بسیاری به همراه داشت و کربکندی در مورد داوری‌های بازی‌های سپاهان اظهارنظرهای جنجالی انجام داد  و اینکه نگران نیستید قضاوت بازی‌تان با سپاهان دردسرساز شود، گفت: «با توجه به اینکه ممکن است حرف‌های من حاشیه‌هایی ایجاد کند نمی‌خواهم در مورد این مسائل صحبت کنم و حرف‌های لازم را در زمان مناسب خواهم زد.»

پاس همدان ـ شاهین بوشهر

پاس پس از حضور علی ‌اصغر مدیرروستا روند رو به رشدی را در پیش گرفته و جهش خوبی در جدول داشته است. این تیم البته هنوز در معرض خطر قرار دارد و مدیرروستا برای اینکه خیالش آسوده شود به دنبال پیروزی برابر شاهین است. شاهین نیز برای جدا شدن از منطقه خطر در فکر کسب امتیاز است.

استیل‌آذین ـ فولاد خوزستان

استیل‌آذین پس از برد شیرین مقابل مقاومت سپاسی با روحیه مقابل یکی از تیم‌های انتهای جدولی قرار می‌گیرد. آنها امروز میزبان فولاد هستند که برای رهایی از سقوط چاره‌ای جز کسب امتیاز در این مسابقه ندارد. با این حال حمید استیلی انگیزه‌های زیادی برای کسب پیروزی در این دیدار دارد تا همچنان خود را در بالای جدول لیگ نگه دارد.

استقلال‌اهواز ـ راه‌آهن

پیش از این دیدار جنگ لفظی مسئولان دو باشگاه در خصوص مسائل داوری بالا گرفت تا مسابقه امروز حساس‌تر از قبل شود. دو تیم شرایط خوبی در جدول ندارند و 3 امتیاز این مسابقه برای استقلال اهواز و راه‌آهن بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

تراکتور‌سازی ـ ملوان

دو تیم همسایه در جدول در تبریز به مصاف هم می‌روند. تراکتورسازی و ملوان در این فصل خوب نتیجه گرفته‌اند و برای اینکه به این روند ادامه دهند به دنبال 3امتیاز هستند، اگر چه کار ملوان به واسطه حضور هواداران تراکتور‌سازی دشوار است؛ نکته‌ای که سرمربی ملوان هم بدان اشاره کرده و گفته است: «اصلی‌ترین حریف ما هواداران پرشور تراکتورسازی تبریز هستند.»

صبای قم ـ ذوب‌‌آهن

صبا پس از دیدار جنجالی با سپاهان میزبان تیم دیگری از اصفهان است. نکته جالب توجه قبل از این دیدار اتحاد صبا و ذوب‌آهن علیه سپاهان بود. پس از اینکه مسئولان صبا علیه قلعه‌نویی و سپاهان صحبت کردند باشگاه ذوب‌آهن بیانیه‌ای صادر کرد و در آن از نوع داوری‌ها ابراز نگرانی کرد. مسابقه امروز برای هر دو تیم از اهمیت خاصی برخوردار است به خصوص برای ذوب‌آهن که با شکست برابر پاس همدان نتوانست فاصله امتیازاتش را با سپاهان کاهش دهد.

ابومسلم ـ مقاومت سپاسی

این دیدار قرار بود فردا برگزار شود اما به گفته مسئولان باشگاه ابومسلم و با موافقت سازمان لیگ این تیم امروز میزبان مقاومت سپاسی خواهد بود. ابومسلم شرایط مناسبی در جدول ندارد و محکوم به پیروزی است. مقاومت سپاسی نیز پس از شکست خانگی مقابل استیل‌آذین در فکر کسب امتیاز از مشهد است. هفته بیست و ششم لیگ برتر روز چهارشنبه با دیدار پرسپولیس با استقلال و مس کرمان با پیکان به پایان می‌رسد.

کد خبر 100802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز