شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

گروه ورزشی: در آخرین دیدار هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، عصر امروز تیم استیل‌آذین در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف استقلال می‌رود.

 27شهریورماه 88 اولین دیدار استیل‌آذین و استقلال برگزار شد. در آن روز استقلال صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر بود و استیل‌آذین در میانه جدول جای داشت. از آن دیدار 126 روز می‌گذرد و شرایط کاملا متفاوتی برای هر دو تیم به وجود آمده است. استقلال همچنان خود را در بحران نتیجه‌گیری می‌بیند. هواداران این تیم از نتایج کادر فنی استقلال به هیچ وجه رضایت ندارند و بارها خواستار برکناری مرفاوی از سمت سرمربیگری تیم محبوب خود شده‌اند. انتقادهایی که البته متوجه مدیریت باشگاه استقلال هم شده است. در سوی مقابل به نظر می‌رسد استیل‌آذین در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف استقلال خواهد آمد.

آنها بازی هفته بیست‌وسوم را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند، برخلاف آبی‌پوشان که در دیداری خانگی برابر تراکتورسازی تبریز تن به تساوی دادند. بازی امروز از این نظر متفاوت است که این بار، نه استقلال صدرنشین است و نه استیل‌آذین یکی از تیم‌های میانه جدولی. امروز استیل‌آذین از استقلال و پرسپولیس 34 امتیازی فاصله گرفته و با 36 امتیاز تیم سوم جدول رده‌بندی است.

اما خیلی‌ها استیل‌آذین را تیم دوم پرسپولیس می‌دانند. حسین هدایتی، حمید استیلی، سعید عزیزیان، علی کریمی و حامد کاویانپور پیش از این در پرسپولیس بوده و امروز در استیل‌آذین فعالیت می‌کنند. این دیدار اگرچه نسبت به رقابت استقلال و پرسپولیس از حساسیت کمتری برخوردار است اما می‌توان به نوعی آن را شهرآورد قرمز و آبی نامید. شرایط دو تیم در جدول به گونه‌ای است که 3 امتیاز این مسابقه می‌تواند آنها را به آینده امیدوار کند.

حضور ویژه کریمی

بدون‌شک چهره ویژه دیدار استیل‌آذین - استقلال علی کریمی است. او که در بازی رفت، نمایشی ضعیف و پراشتباه داشت درصدد آن است که در مسابقه عصر امروز جبران کرده و مهره تاثیرگذار تیمش باشد. کریمی اگر مشکل آسیب‌دیدگی‌اش برطرف شود، می‌تواند تیم حمید استیلی را با امید به پیروزی همراهی کند. کاپیتان تیم استیل‌آذین با اشاره به شرایط استقلال گفت: «مثل همیشه به حمایت هواداران قرمزپوش نیاز داریم.»

علی کریمی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود درباره آخرین وضعیت خود و بازی امروز با استقلال تصریح کرد:  «خوشبختانه با رفع مصدومیت و تلاش کادر پزشکی در شرایط خوبی هستم و خودم را آماده می‌کنم که در صورت اعتماد استیلی در بازی مقابل استقلال به میدان بروم.» کریمی درباره وضعیت استقلال گفت: «استقلال تیم بزرگی است و مهره‌های خوبی دارد اما در حال حاضر در شرایط خوبی نیست اما این مسئله باعث نمی‌شود که بتوان نتیجه بازی را از قبل پیش‌بینی کرد.» وی درباره حضور هواداران پرسپولیس در بازی امروز تاکید کرد:« هواداران همیشه به من لطف دارند.

من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که هرچه دارم از آنهاست. امیدوارم که استیل‌آذین در بازی مقابل استقلال تنها نباشد و آنهایی که می‌توانند به ورزشگاه بیایند و این تیم را حمایت کنند و با کمک همه بچه‌ها جایگاه خودمان را در جدول از دست ندهیم. البته استقلال نیز هواداران بسیار خوبی دارد، من برای آنها هم آرزوی موفقیت می‌کنم.» امروز البته روزی ویژه برای علیرضا واحدی نیکبخت است. او طی چهار سال اخیر، 6 بار با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال به میدان رفته و امروز قرار است مجددا برابر این تیم بایستد. جای خالی نیکبخت در دربی 67 تهران به خوبی احساس می‌شد و او می‌تواند در دربی دوم شهر تهران، غیبت خود در بازی دهم مهر استقلال و پرسپولیس را جبران کند.

مرفاوی: باید 3امتیاز را بگیریم

سرمربی تیم استقلال با بیان اینکه تیمش برای دیدار با استیل‌آذین شرایط خاصی دارد، گفت: «استقلال تیم بزرگی است و بودن یا نبودن من تاثیری در موفقیت‌های این تیم نخواهد گذاشت.» صمد مرفاوی در خصوص بازی مقابل استیل‌آذین افزود: «بازی بسیار سختی برابر استیل‌آذین پیش‌رو داریم و باید بپذیریم که هر بازی برای ما حکم فینال را دارد.»

وی تاکید کرد: «با توجه به شرایط خاص این دیدار، باید برای گرفتن 3 امتیاز به میدان برویم.» صمد مرفاوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دیدار با استیل‌آذین، آخرین فرصت شما در استقلال است، گفت:‌ «من به این شایعات اهمیتی نمی‌دهم. خیلی‌ها دوست دارند که با طرح این سئوالات، تمرکز من را بر هم زده و من را از استقلال و تمریناتمان دور کنند اما بنده تا ثانیه‌های آخر حضورم در استقلال با تمام وجودم برای این تیم کار می‌کنم و ذره‌ای کم نخواهم گذاشت. استقلال تیم بزرگی است و بودن یا نبودن من، تاثیری در موفقیت‌های این تیم نخواهد داشت.»

آخرین فرصت مرفاوی

دیدار امروز طبق اعلام هیات مدیره استقلال، آخرین فرصت صمد مرفاوی است. هیات‌مدیره این باشگاه دو بازی به مرفاوی فرصت داد. در دیدار اول، آبی‌پوشان یک امتیاز به دست آوردند و حالا طبق اعلام مسئولان باشگاه مسابقه با استیل‌آذین آخرین فرصت مرفاوی است. اگر استقلال امروز نتیجه دلخواهش را کسب نکند احتمال تغییر و تحول در کادر فنی این تیم وجود دارد. همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که باشگاه استقلال به تازگی اعلام کرده ترمیم در کادرفنی این تیم به پایان رسیده است.

استیلی: پرسپولیسی‌ها ما را تنها نمی‌گذارند

حمید استیلی با تاکید بر اینکه استیل‌آذین نسبت به بازی رفت خود برابر استقلال تغییرات چشمگیری داشته است، تصریح کرد: «در دیدار دور رفت مقابل استقلال،  چندان هماهنگ نبودیم اما در دیدار برگشت با شرایطی بسیار هماهنگ و آرمانی به مصاف استقلال می‌رویم. تیم ما نسبت به دیدار دور رفت واقعا تغییر کرده است.» وی در پاسخ به این سئوال که چه موضوعی شما را به برتری برابر استقلال امیدوار کرده است، گفت: «تیم ما از لحاظ بدنی و تاکتیکی کاملا متحول شده، از سوی دیگر قدرت بازیکنان بزرگ موضوعی است که در کنار قدرت تاکتیکی، ما را به برتری در هر دقیقه از بازی خوشبین کرده است.»

سرمربی استیل‌آذین ابراز امیدواری کرد که تیمش در بازی امروز استقلال را شکست دهد. او تاکید کرد: «نتایج بازی‌های قبلی استقلال، هیچ تاثیری روی این تیم و نوع نگاه ما برای بازی با استقلال نمی‌گذارد. استقلال همیشه در بازی‌های بزرگ خوب کار می‌کند، از سوی دیگر بازیکنان بزرگ ما نیز این خاصیت را دارند که در بازی‌های بزرگ با انگیزه بالاتر حریف را شکست دهند.» استیلی درباره حضور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و حمایت از تیم استیل‌آذین گفت: «همیشه هواداران پرسپولیس را دوست داشته‌ام و به نظر من هواداران این تیم در کنار هواداران استیل‌آذین قطعا ما را در مقابل استقلال تنها نخواهند گذاشت.»

کد خبر 100043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز