شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی – محمدجواد پاینده: شائبه قضاوت‌های یک طرفه به سود سپاهان در رقابت‌های لیگ از هفته‌های ابتدایی مطرح شد

و بارها از سوی مسئولان این باشگاه  و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال، خصوصا کمیته داوری مورد تکذیب قرار گرفت. این بحث جنجالی چند بار هم در برنامه 90 مطرح شد و حتی درگیری‌های لفظی و اختلاف‌هایی را به وجود آورد اما در نهایت تردیدهای موجود هرگز برطرف نشد.به طور قطع می‌توان گفت سپاهان بر‌خلاف اکثر باشگاه‌های لیگ‌برتری از اشتباه‌های داوری در این فصل سود برده اما تردید در اینجاست که اشتباهات به صورت تعمدی به سود این تیم است یا اینکه سهوا اشتباه‌های تاثیرگذار داوری در بازی‌های این تیم به سود زردپوشان اصفهانی تمام می‌شود.

ساکت، ‌قلعه‌نویی و بصیرت بارها در گفت‌وگوهایی تلویزیونی اشاره کرده‌اند که در برخی موارد اشتباه‌های داوری به ضرر سپاهان تمام شده اما نکته قابل‌توجه این است که تیم صدرنشین از این اشتباه‌ها متضرر نشده و در نهایت همان بازی‌ها با پیروزی سپاهان تمام شده است اما اشتباه‌های عجیب و سئوال‌برانگیزی که به سود این تیم تمام شده معمولا باعث کسب امتیاز می‌شود.

پنالتی مشکوک

روز پنجشنبه در آغاز هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ‌برتر، سپاهان میهمان صبای قم بود. تیم رسول کربکندی تا دقیقه 92 از حریف اصفهانی پیش بود و انتظار کسب یک پیروزی شیرین خانگی مقابل صدرنشین را می‌کشید اما محسن قهرمانی در آخرین دقایق با یک تصمیم مشکوک سپاهان را به یک ضربه پنالتی و در نهایت گل تساوی رساند.به اعتقاد داور بازی، داود حقی با دست در داخل محوطه جریمه صبا توپ را دفع کرد اما حقی می‌گوید: «قسم می‌خورم توپ به دستم نخورد اما داور اعلام پنالتی کرد. من به داور اعتراض کردم که همین موضوع باعث شد از زمین اخراج شوم.»

واکنش تند کربکندی

رسول کربکندی واکنش تندی به تصمیم قهرمانی داشت و با اشاره به پنالتی‌ها و اشتباه‌های متعدد داوری که به سود سپاهان بوده در کنفرانس خبری گفت: «باید به حال این فوتبال کثیف گریه کنیم.»کربکندی حرف‌هایش را این‌گونه آغاز کرد: «تیم من را له کردند. داور پس از پنالتی‌ای که به نفع تیم ما گرفت، هر خطایی که روی بازیکنان تیم من شد نگرفت‌ حتی هنوز جای استوک‌های بازیکن سپاهان روی پای بازیکن تیم ما هست که این چنین صحنه‌هایی را هم خطا نگرفت. من این فوتبال را کثیف می‌دانم.» وی ادامه داد: «به خاطر فشاری که روی من بود، نمی‌خواستم به کنفرانس خبری بیایم. یک انسان چقدر می‌تواند ظلم ببیند، اما به احترام خبرنگاران آمدم. کاملا مشخص بود بازی با این نتیجه تمام می شود.

داور مترصد بود نخستین توپی که وارد محوطه جریمه می‌شود پنالتی بگیرد. البته امیدوارم این برداشتم اشتباه باشد. اگر این بردن‌ها ارزش دارد، امیدوارم آقای قلعه‌نویی همه بازی‌هایش را همین‌طور به پیش ببرد و با همین روش قهرمان شود. واقعا برای این فوتبال متاسفم.» انتظار می‌رفت امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پاسخگوی سئوالات باشد اما سرمربی سپاهان که می‌توانست سئوالات را پیش‌بینی کند، قنبری را به جای خودش مقابل خبرنگاران قرار داد. نمایندگان رسانه‌ها هم با اعتراض به این اقدام سالن کنفرانس را ترک کردند.

حاشیه‌های بعد از بازی

جو ورزشگاه با اعلام ضربه پنالتی و تساوی دو تیم در پایان مسابقه ملتهب شد. این مسئله اتفاقات و درگیری‌های دیگری را به همراه داشت که مهم‌ترین آن درگیری چند بازیکن سپاهان با عکاسان و خبرنگاران بود. سپاهانی‌ها تمایلی به صحبت در مورد مسائل حاشیه‌ای این مسابقه نداشتند. البته جلال مرادی، ناظر مسابقه وقوع هرگونه درگیری بعد از مسابقه را تکذیب کرده است اما خبرنگاران حاضر در ورزشگاه قم مدعی هستند بین تعدادی از بازیکنان سپاهان و نمایندگان رسانه‌ها درگیری‌های لفظی و حتی فیزیکی شدیدی پیش آمده است.هواداران تیم صبا بعد از بازی علیه داور مسابقه شعار دادند و حتی اشیایی به داخل زمین پرتاب شد.

محسن‌قهرمانی با اسکورت ویژه مسئولان ورزشگاه قم به رختکن داوران رفت و بعد از آن موفق به ترک ورزشگاه شد. همچنین قهرمانی هنگام بازگشت به مشهد در جاده با سانحه تصادف رانندگی مواجه و به همین دلیل در بیمارستان بستری شد. سایت گل گزارش داد پای قهرمانی در این سانحه شکسته است و این داور تا چند هفته قادر به قضاوت در بازی‌های لیگ نخواهد بود.

کد خبر 100538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز