گروه‌ ورزشی: زمان زیادی از آن روزها نمی‌گذرد که علی دایی حتی با شکست تیمش مقابل خبرنگاران می‌ایستاد و فاتحانه حرف می‌زد، چه در سایپا و چه در تیم ملی.

 او حتی با وجود ارائه بازی‌های ضعیف از سوی تیمش حاضر نمی‌شد مقابل سئوالات انتقادآمیز خبرنگاران مواضع‌اش را تغییر دهد و حتی در بدترین شکست‌ها هم این جمله را به زبان می‌آورد: «ما خیلی بهتر از حریف بودیم و باید بازی را می‌بردیم.»  در بوشهر اما دایی با تمام روزهایش فرق داشت.

او که فروردین‌ماه امسال با خاطراتی تلخ از تیم ملی کنار گذاشته شد، با قبول هدایت پرسپولیس به فکر جبران بود ولی در دو بازی اخیر همه چیز برخلاف میل باطنی سرمربی سرخ‌ها پیش رفت. او ابتدا مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی متوقف شد و در بازی با شاهین هم شاهد یکی از سنگین‌ترین شکست‌های دوران ورزشی‌اش بود تا مقابل دوربین و در سالن کنفرانس هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد. دایی که از عملکرد شاگردانش به شدت ناراحت بود آنها را مورد انتقاد قرار داد و طبیعی بود که بازیکنان پرسپولیس هم هیچ واکنشی نشان ندهند.

انتقاد دایی از سپهر و میثاق

دایی آنقدر از شکست سنگین پرسپولیس مقابل شاهین عصبانی بود که بلافاصله بعد از پایان مسابقه در رختکن عملکرد شاگردانش را زیر سئوال برد. اگرچه تمامی بازیکنان مورد شماتت او قرار گرفتند اما دایی بیش از همه میثاق معمارزاده و 4 مدافع پرسپولیس را زیر تیغ تیز انتقادات خود قرار داد. دایی انتقاد خود را از میثاق معمارزاده این‌گونه شروع کرد: «حق داری این‌طوری گل بخوری، اصلا اشکال ندارد! اصلا بگو فرق بین من و تو چیست؟ من هم با این وزن درون دروازه می‌ایستادم همین‌طور گل می‌خوردم چون من هم دروازه‌بانی بلد نیستم! نمی‌دانم با این سبک دروازه‌بانی چطور ادعای پوشیدن پیراهن تیم ملی را داری؟» 

دایی در ادامه سپهر حیدری را مورد هدف قرار می‌دهد: «مدافع ملی‌پوش ما امروز کولاک کرد! مهاجم یک متر و بیست سانتیمتری حریف معلوم نشد با سرش یا سینه‌اش چطور از کنار سپهر دو متری توپ را زد توی گل. تازه این آقا از تیم ملی هم برگشته است. اصلا خط دفاعی ما یک درصد بازی خودش را هم نکرد. به خصوص که سپهر اصلا معلوم نبود حواسش کجاست.» 

نبی‌الله باقری‌ها، علیرضا محمد، ابراهیم شکوری و مجتبی شیری از دیگر بازیکنانی بودند که مورد انتقاد شدید علی دایی قرار گرفتند. در جمع این بازیکنان این ابراهیم شکوری بود که بیشتر از بقیه از دایی حرف شنید. در خط میانی نیز عادل کلاه‌کج و حمید علی‌عسگر بیشتر از همه مورد انتقاد قرارگرفتند: «آقای علی‌عسگر، من از تو در این بازی برای این استفاده کردم که بتوانی با سرعت‌ات تیم حریف را به هم بریزی اما دریغ از یک حرکت مثبت. خودت بگو در طول بازی چکار کردی که من دلم را به همان خوش کنم. آقای کلاه‌کج، حتی یک پاس ساده نتوانستی به همبازی‌هایت بدهی.»

دایی  در ادامه از بازیکنان دیگر هم انتقاد کرد و جالب اینجا بود که بعد از حرف‌های سرمربی سرخ‌ها فقط صدای سکوت از رختکن به گوش می‌رسید. در حالی که چهره دایی سرخ شده بود به او خبر دادند که خبرنگاران در سالن کنفرانس منتظر انجام مصاحبه هستند به همین دلیل او رختکن را ترک کرد و در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه حاضر شد. جمله‌ای که به هنگام ترک رختکن به بازیکنان گفت در نوع خود جالب به نظر می‌رسد: «در کل دوران فوتبالم هیچ وقت به این اندازه خوار نشده بودم، شما من را امروز خوار و حقیر کردید.»

کاشانی: نمی‌گذارم با آبروی دایی بازی کنند

سرپرست موقت پرسپولیس هم بعد از پایان مسابقه تیمش مقابل شاهین بوشهر در رختکن حاضر شد و با چهره‌ای برافروخته با بازیکنان صحبت کرد. او که حالا مجبور است طعنه‌های عباس انصاری‌فرد مدیرعامل سابق پرسپولیس را که شاید یکی از عوامل ناکامی این تیم در فصل جاری‌ است، تحمل کند رو به سرخپوشان کرد و ضمن حمایت از دایی گفت: «آقای دایی برای آمدن به پرسپولیس آبرویش را گذاشته است.

من تلاش زیادی کرده‌ام تا او راضی به حضور در پرسپولیس شود، به همین دلیل نمی‌گذارم با آبروی علی دایی بازی کنید. فعلا تصمیمی نمی‌گیرم چون ممکن است فضای عصبی فعلی روی تصمیمم اثر بگذارد. به همین دلیل وقتی به تهران برگشتیم در یک فضای منطقی در مورد تک‌تک شما تصمیم‌گیری خواهم کرد.»

پس از قبول شکست سنگین مقابل شاهین، در جریان بازگشت کاروان پرسپولیس از بوشهر به تهران، دایی و کاشانی سرمربی و سرپرست باشگاه پرسپولیس با هم جلسه‌ای طولانی و خصوصی را برگزار کردند. جلسه خصوصی  دایی و کاشانی ساعاتی قبل از پرواز در فرودگاه بوشهر تشکیل شد و سرمربی و سرپرست باشگاه پرسپولیس دور از چشمان کنجکاو سرخپوشان و مسافران حاضر در فرودگاه دقایقی به گفت‌وگو پرداختند که از محتوای آن خبری در دسترس نیست.

احتمال جریمه 10درصدی

این شکست بحث‌برانگیز به احتمال فراوان برای بازیکنان پرسپولیس جرایم مالی در بر خواهد داشت. کاشانی در نظر دارد طی مشورت با همکارانش برخوردی سخت با بازیکنان پرسپولیس داشته باشد. آنچه که قطعی به نظر می‌رسد این است که ظرف چند روز آینده او در مورد بازیکنان پرسپولیس تصمیم‌گیری خواهد کرد. طبیعی‌ترین راه برخورد کسر 10درصد از قرارداد سرخپوشان است. آنچه که پیش از این بارها در پرسپولیس و توسط حبیب کاشانی رخ داد. این جریمه شامل مربیان پرسپولیس نیز خواهد شد.

تمرین پرسپولیس در سکوت

بازیکنان پرسپولیس پس از نمایش ضعیف مقابل شاهین‌بوشهر روز گذشته تمرین سبکی را در زمین شرکت واحد انجام دادند و نکته قابل توجه سکوت محض در این تمرین بود. در ابتدای تمرین، دایی که همچنان از این باخت ناراحت بود 20 دقیقه برای بازیکنان صحبت کرد و از آنها خواست تا در بازی آینده این باخت را جبران کنند. پس از صحبت‌های دایی، بازیکنان به دو گروه تقسیم شدند و نفراتی که مقابل شاهین در ترکیب ثابت قرار داشتند پس از 35 دقیقه تمرین را ترک کردند و بازیکنان ذخیره به کارهای سرعتی و عبور از موانع پرداختند.

حسین عبدی در این تمرین غایب بود. در این میان و در شرایطی که پرسپولیس روزهای دشواری را پشت سر می‌گذارد، دایی در انتظار بازگشت مصدومان تیمش است. او برای دیدار با راه‌آهن کریم باقری و مجتبی زارع را در اختیار خواهد داشت ولی وضعیت شیث رضایی مبهم است. اوضاع نامناسب پرسپولیس در خط دفاعی باعث شده تا دایی از پزشک تیمش بخواهد که شیث را هر چه زودتر به شرایط بازی برساند.

کد خبر 99701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز