یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: یک تساوی خانگی و یک باخت پرگل در دیداری خارج از خانه؛ این نتایجی است که به طور حتم روزهای سختی را برای علی دایی رقم خواهد زد.

 او فرصت داشت تا با کسب پیروزی در دیدار مقابل شاهین بوشهر تیمش را به رده سوم جدول رده‌بندی برساند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه پرسپولیس حالا باید بحران تازه‌ای را تجربه کند. بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس در دقایق ابتدایی با آهنگی کاملا هجومی سعی داشت به دروازه شاهین‌بوشهر نزدیک شود. علی دایی تیمش را با سیستم 2-4-4 به میدان فرستاده بود و در خط حمله نشان داد که تا چه حد به فوتبال هجومی اعتقاد دارد.

سرمربی پرسپولیس در خط حمله از محسن خلیلی و اشپیتیم آرفی استفاده کرده و بازوبند کاپیتانی را در غیاب کریم باقری و شیث رضایی به محسن خلیلی سپرده بود.  شاهین‌بوشهر توانست در دقایق ابتدایی به‌خوبی دفاع کند. این در حالی بود که سرخپوشان پایتخت بازی مستقیم و استفاده از توپ‌های بلند را در دستور کار خود قرار داده بودند.

شیوه‌ای که در تیم‌های تحت هدایت علی دایی پیش از این هم دیده شده بود. در 15 دقیقه ابتدایی هیچ یک از دو تیم موفق نشدند موقعیت خطرناکی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند و جریان بازی در میانه میدان دنبال می‌شد. اگر چه در یکی از صحنه‌ها حرکت ناتمام مهاجمان شاهین‌بوشهر می‌رفت تا به موقعیتی خطرناک روی دروازه میثاق معمارزاده تبدیل شود اما دخالت مدافعان پرسپولیس اجازه فضاسازی را از آنها گرفت.

موضوعی که در 20‌دقیقه نخست بیش از پیش به چشم می‌خورد این بود که میثم بائو هرگز نتوانست مهاجمان پرسپولیس را تغذیه کند. این بازیکن که از ابتدای فصل به جز در چند دیدار هرگز نتوانسته انتظارات کادر فنی و هواداران پرسپولیس را برآورده کند، در این دیدار نیز در بعضی صحنه‌ها عملا نمی‌توانست برای مهاجمان تیمش بازیسازی کند. او در یکی از صحنه‌ها در موقعیتی تک‌به‌تک با یک ضربه کم‌دقت توپ را به اوت زد تا همان توپ در برگشت توسط ناصر شکرون به گل اول شاهین‌بوشهر تبدیل شود.

بهادر عبدی از جناح راست با یک حرکت سرعتی مدافع پرسپولیس را از پیش‌رو برداشت و با یک شوت محکم معمارزاده را وادار به واکنش کرد اما توپ از زیر دست‌های معمارزاده رها شد تا احمدپوری روی توپ اثر بگذارد اما در نهایت این ناصر شکرون بود که با یک بغل پای ساده دروازه خالی پرسپولیس را باز کرد. این گل در دقیقه 18 به ثمر رسید تا علی دایی در کنار زمین آرام و قرار نداشته باشد. بازیکنان پرسپولیس پس از دریافت گل هرگز نتوانستند خود را در زمین پیدا کنند.

در حالی که مهاجمان پرسپولیس در خط حمله دونده و پرتلاش نشان می‌دادند این هافبک‌های پرسپولیس بودند که در امر بازیسازی و ایجاد موقعیت ضعیف عمل می‌کردند. جالب اینکه عمق دفاع پرسپولیس ضعف مشهودی داشت و مهاجمان شاهین‌بوشهر بارها از این منطقه به دروازه پرسپولیس نزدیک شدند. در دقیقه 30 شاگردان محمود یاوری صاحب یک ضربه مناسب ایستگاهی شدند که مهدی کیانی با بی‌دقتی این فرصت را از دست داد.

این بازیکن اما در دقیقه 35 کار ناتمام خود را با زدن یک گل زیبا تمام کرد و در موقعیت تک‌به‌تک با معمارزاده توپ را به کنج دروازه پرسپولیس فرستاد تا هواداران حاضر در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر فریاد شادی سر دهند.  پرسپولیس در حالی گل دوم را از شاهین‌بوشهر دریافت کرد که در نیمه اول حتی یک موقعیت گلزنی را هم به دست نیاورد. در دقایق پایانی نیمه‌اول اگرچه پرسپولیس سعی داشت به بازی سرعت دهد اما شاهین‌بوشهر به خوبی توانست جریان بازی را اداره کند. نیمه اول با نتیجه 2 بر صفر به سود شاهین بوشهر به پایان رسید.

علی دایی در نیمه‌دوم دست به دو تعویض زد؛ مجتبی شیری را به جای نبی‌الله باقری‌ها به زمین فرستاد و هوار ملامحمد را نیز به جمع مهاجمان اضافه کرد. علی دایی در نیمه دوم با آوردن هادی نوروزی به بازی تغییر سیستم داد و با 3 مهاجم تیمش را به مصاف شاهین‌بوشهر فرستاد. در دقیقه 55 مهاجمان پرسپولیس می‌توانستند در ازدحام محوطه جریمه شاهین اختلاف را به حداقل برسانند اما ضربه مهاجم این تیم با برخورد به تیرک افقی دروازه برگشت داده شد.

نکته‌ای که جالب توجه به نظر می‌رسید انگیزه بازیکنانی بود که پیش از شروع فصل جاری از پرسپولیس کنار گذاشته شدند. بازیکنانی مثل پتروویچ و بهادر عبدی در این دیدار با تلاش و انگیزه‌ خاصی مقابل تیم سابق خود کار می‌کردند. پرسپولیس تا دقیقه 65 هم نتوانست کار مثبتی روی دروازه حریف انجام دهد. آنچه که بیش از پیش در بازی پرسپولیسی‌ها به چشم می‌خورد بی‌نظمی در خط دفاع بود.

در دقیقه 67 این شاهین‌بوشهر بود که به گل سوم خود رسید. احمدپوری موفق شد با یک ضربه سر دقیق دروازه معمارزاده را باز کند. هواداران این تیم در ورزشگاه خانگی شاهین‌ سر از پا نمی‌شناختند. در همین دقایق بود که گل چهارم تیم محمود یاوری نیز به ثمر رسید. اشتباه کودکانه معمارزاده که در بازی رفت نیز مانع از پیروزی تیمش در ورزشگاه آزادی شده بود، باعث شد تا مهاجم شاهین‌بوشهر دروازه خالی را باز کند.

گل چهارم شاهین‌بوشهر در دقیقه 69 به ثمر رسید. پرسپولیس توسط شاگردان یاوری تحقیر شد چون بازیکنان شاهین با وجود اینکه چهار گل به ثمر رسانده بودند به هیچ وجه عقب‌نشینی نکردند و با ارائه یک بازی هجومی و برتر نسبت به حریف حتی سعی داشتند گل‌های بیشتری را هم به ثمر برسانند. سرخپوشان پایتخت نیز تقریبا از رسیدن به دروازه میزبان ناامید شده بودند و عملا انگیزه‌ای برای جبران گل‌های خورده از خود نشان نمی‌دادند.

هافبک‌های پرسپولیس به جای بازیسازی برای مهاجمان این تیم ترجیحا توپ را از نقاط مختلف و گاهی از وسط زمین روی دروازه شاهین بوشهر ارسال می‌کردند؛ شیوه‌ای که در نوع خود جالب توجه بود. فشار هواداران حاضر در ورزشگاه خانگی شاهین نیز باعث شده بود تا پرسپولیس هرگز نتواند تمرکز خود را به دست آورد.  شاید خوشبین‌ترین هواداران شاهین حتی فکرش را هم نمی‌کردند که تیم‌شان موفق شود با 4‌گل پرسپولیس را شکست دهد.

این باخت سنگین به طور حتم روزهای سخت‌تری را برای پرسپولیس و علی دایی رقم خواهد زد.  پرسپولیس در دقیقه پایانی بازی توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. هوار ملامحمد در دقیقه‌93 تک‌گل سرخپوشان را به ثمر رساند تا این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود شاهین بوشهر به پایان برسد و یک علامت سئوال بزرگ مقابل حبیب کاشانی، علی دایی و هواداران پرسپولیس نقش ببندد.

در دیگر بازی‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ذوب‌آهن در اصفهان مقابل مس‌کرمان با تساوی بدون گل متوقف شد و راه‌آهن توانست ابومسلم را  با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

کد خبر 99635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز