یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: سرانجام صمد مرفاوی نفس راحتی کشید و در پایان ضرب‌الاجل 2 هفته‌ای هیات‌مدیره توانست با کسب 4 امتیاز دوباره رای اعتماد بگیرد و جایگاهش را روی نیمکت آبی‌پوشان حفظ کند.

بازی درحالی شروع شد که در همان دقایق ابتدایی، تیم استیل‌آذین روی خلاقیت علی کریمی و فرار مهاجمان سرعتی‌اش نزدیک بود به گل برسد اما این موقعیت به هدر رفت تا آبی‌پوشان در ادامه، بازی را با احتیاط بیشتری دنبال کنند. استقلال اما فشار خود را روی دروازه استیل‌آذین بیشتر کرد. آبی‌پوشان قصد داشتند از جناح چپ استیل‌آذین حملات خود را طراحی کنند؛ جایی که خسرو حیدری با سانترهای بی‌نقص‌اش می‌توانست مهاجمان استقلال را تغذیه کند.

در دقیقه 10، بازی به یک باره سرعت بالایی به خود گرفت. چیزی نمانده بود تا ضربه سر نوروزی، مهاجم استیل‌آذین به گل اول این تیم منجر شود. اما این توپ توسط مدافع و دروازه‌بان استقلال در دو مرحله برگشت داده شد تا در خط حمله استقلال جان‌واریو صاحب یک موقعیت تک‌به‌تک شود اما این بازیکن موقعیت خود و تیمش را از دست داد. حمید استیلی بعد از این صحنه به شدت به تصمیم داور معترض بود و در کنار زمین آرام و قرار نداشت. شانس با استقلال و صمد مرفاوی یار بود که استیل‌آذین دو موقعیت گلزنی را از دست داد.

در دقیقه 20، استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. در دقیقه 24 این استقلال بود که موقعیت صددرصد گلزنی را از دست داد. پاس زیبای جان‌واریو به خوبی توسط مجیدی دریافت شد. کاپیتان استقلال با یک پاس عرضی، حسین کاظمی را صاحب موقعیت گلزنی کرد اما شوت هافبک استقلال توسط دروازه‌بان استیل‌آذین، راهی کرنر شد. 

علی کریمی اما مطابق معمول برای مدافعان حریف غیرقابل مهار ظاهر شد. او بارها با پاس‌های بی‌نقص خود، استیل‌آذین را در حالت هجومی قرار داد. در یکی از صحنه‌ها، حنیف‌ عمران‌زاده روی علی کریمی مرتکب خطا شد تا استیل‌آذین صاحب یک ضربه ایستگاهی شود. اما کریمی این فرصت را از دست داد و شوت خود را به بالای دروازه زد.  یک دقیقه بعد، این استیل‌آذین بود که باز هم استقلال را تحت فشار قرار داد. اگر مدافع استقلال توپ را از روی خط دروازه برگشت نمی‌داد سرخپوشان به گل اول خود رسیده بودند. اگرچه در نیمه اول هر دو تیم بازی تماشاگرپسندی را به نمایش گذاشتند اما با نتیجه تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

برتری استقلال در نیمه دوم

 دو تیم در نیمه دوم به‌خصوص در دقایق ابتدایی، بازی را با احتیاط بیشتری دنبال می‌کردند اما فرهاد مجیدی در یکی از صحنه‌ها می‌توانست با یک ضربه سر دروازه استیل‌آذین را باز کند. ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی به اوت رفت. استقلال و استیل‌آذین در 15 دقیقه نخست نیمه‌دوم سعی داشتند در ضدحمله‌ها به دروازه یکدیگر نزدیک شوند. فریادهای مرفاوی در کنار زمین در نوع خود جالب‌توجه بود. جالب اینکه خسرو حیدری در این بازی به شدت از سوی مدافعان استیل‌آذین کنترل می‌شد. مرفاوی در ادامه با آوردن سیدصالحی به بازی سعی کرد تیم خود را هجومی‌تر کند. اما این سیاوش اکبرپور بود که روی یک ضربه برگردان، دروازه نشاط‌جو را تهدید کرد. دروازه‌بان استیل‌آذین در این موقعیت واکنش فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد. در ادامه استقلال روی ضربه کرنر هم می‌توانست به گل برسد اما ضربه سر شکوری با اختلاف کمی به اوت رفت.

هواداران استقلال یک‌صدا تیم خود را تشویق می‌کردند و از بازیکنان گل می‌خواستند. در این دقایق، استیل‌آذین کمتر به دروازه استقلال نزدیک می‌شد و سعی داشت بازی را در میانه میدان دنبال کند. در این بین کنایه عادل فردوسی‌پور، گزارشگر این بازی نیز در نوع خود جالب‌ بود. وی گفت: «اگر این بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد، تکلیف کادر فنی استقلال مشخص نمی‌شود. باید دید باشگاه استقلال در قبال نتایج اخیر چه موضعی نشان خواهد داد.» فردوسی‌پور ادامه داد: «واعظی آشتیانی باید به این سئوال پاسخ دهد که البته در این دیدار مثل سایر بازی‌ها در ورزشگاه حضور ندارد.» بازی اما با آهنگ کندی دنبال می‌شد. هافبک‌های هر دو تیم سعی داشتند با شوت‌زنی از راه دور دروازه حریف را تهدید کنند.

جان‌واریو بارها اقدام به شوت‌زنی کرد اما موفق نشد دروازه نشاط‌جو را باز کند. در یکی از صحنه‌ها، شاپورزاده در موقعیت تک‌به‌تک با وحید طالب‌لو توپ را از دست داد تا بازی همچنان گلی در بر نداشته باشد. استقلال اما بالاخره در دقیقه 70 به گل رسید. پاس زیبای اکبرپور، سیدصالحی را صاحب موقعیت گلزنی کرد و مهاجم استقلال نیز با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه استیل‌آذین کرد تا هواداران استقلال فریاد شادی سر دهند. استیل‌آذین 20‌دقیقه فرصت داشت تا این گل را جبران کند.

آنها به بازی سرعت دادند و موقعیت‌هایی را روی دروازه استقلال ایجاد کردند اما نتوانستند به گل برسند. تیم مرفاوی نیز در چنین شرایطی دفاع و ضدحمله را در دستور کار خود قرار داد و البته در‌دقیقه 73 صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. آنها روی این موقعیت به گل دوم خود رسیدند. پژمان منتظری با یک ضربه سر، دروازه استیل‌آذین را باز کرد. پاس زیبای خسرو حیدری این گل را برای آبی‌پوشان به همراه آورد تا صمد مرفاوی در کنار زمین نفس راحتی بکشد. تنها 10 دقیقه به پایان این بازی باقی مانده بود و استیل‌آذین در خط حمله، بی‌نظم نشان می‌داد. رضا نوروزی در دقایق پایانی می‌توانست اختلاف را به حداقل برساند اما این بازیکن فرصت خود را به راحتی از دست داد.

در دقیقه 86، علی کریمی توانست برای تیمش یک ضربه ایستگاهی بگیرد. خود او پشت این ضربه قرار گرفت اما شوت او با برخورد به مدافعان استقلال برگشت داده شد. خسرو حیدری که در نیمه‌دوم راحت‌تر از نیمه اول نفوذ کرده بود در دقایق پایانی بارها مهاجمان استقلال را صاحب توپ کرد اما فرهاد مجیدی در چند موقعیت توپ‌های ارسالی این بازیکن را هدر داد. این بازی در نهایت با نتیجaه 2 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید تا نتیجه دور رفت تکرار شود.

کد خبر 100128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز