همشهری آنلاین: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت و نظم شصت و هشتمین داربی پایتخت در روز چهارشنبه 14 بهمن خبر داد

سرهنگ غنی‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که تمهیدات لازم برای بازی‌های پرتماشاگر طی سال‌های اخیر در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: در حال حاضر بازی‌های پرتماشاگر تنها مربوط به تیم‌های استقلال و پیروزی نیست، بلکه در حال حاضر تیم‌هایی مانند تراکتورسازی تبریز و شاهین بوشهر هم دارای تماشاگران بسیاری هستند، به طور مثال طی هفته گذشته بازی تراکتورسازی در تبریز بالغ بر 100 هزار و تیم شاهین بوشهر کمتر از این عدد تماشاگر داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که یگان ویژه پلیس آمادگی و ورزیدگی کامل را در طول سال برای تامین امنیت این بازی‌ها داراست، اضافه کرد: تمهیدات پلیس برای برگزاری این بازی خارج از چارچوب کلی نیست و پلیس تمهیدات ویژه‌ای را برای برگزاری این مسابقه مدنظر ندارد بلکه مطابق برنامه‌های همیشگی خود عمل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پلیس برای برگزاری بازی این دو تیم پرطرفدار در آمادگی کامل به سر می‌برد و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز طرح ویژه ترافیکی را مد نظر قرار داده است، البته این طرح منجر به بسته شدن مسیرها نخواهد شد.

به گفته سرهنگ غنی‌لو، یک سوم نیروهای مورد نظر پلیس برای برقراری نظم ترافیکی و انتظامی از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه در نقاط از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد که به مرور به تعداد نیروها افزوده می‌شود و تا پایان بازی و تخلیه کامل ورزشگاه همچنین بازگشتن تماشاگران حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: همچنین ماموران کلانتری‌ها هم با حساسیت بیشتری در روز مسابقه به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در رابطه با بازار سیاه فروش بلیت هم گفت: این معضل از گذشته وجود داشته و احتمال به وجود آمدن این موضوع متصور است که در این راستا بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته با حراست تربیت بدنی، سازمان لیگ و سازمان تربیت بدنی استان تهران امیدواریم بحث فروش بلیت در بازار سیاه به حداقل برسد، اما این نکته را نیز در نظر بگیرید تا زمانی که بحث عرضه و تقاضا وجود دارد، شاهد موضوعاتی از این قبیل در هر زمینه‌ای خواهیم بود.

وی در رابطه با برخورد پلیس با تماشاگرنماها نیز، گفت: پلیس در چارچوب قانون تجمعات ورزشی را کنترل کرده و با تماشاگران با رافت کامل برخورد خواهد کرد، مگر آن که اقدامات امنیتی و غیر تعارف از این افراد دیده شود.

همچنین دکتر معمتدی ـ معاون فنی اورژانس تهران ـ هم در رابطه با تمهیدات اورژانس برای بازی فوتبال دو تیم «استقلال و پرسپولیس» نیز به ایسنا، گفت: 10 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه موتور آمبولانس به همراه 50 کارشناس و پزشک از ساعت 10 صبح در روز چهارشنبه ورزشگاه آزادی مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های اورژانس تهران در روز برگزاری این مسابقه در آماده‌باش کامل بسر خواهند برد.

 تیموری - معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ - نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از استقرار 10 خودرو آتش‌نشانی و دو گروه امداد و نجات همچنین 10 دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشانی به همراه 60 نیروی انسانی به جز نیروهای ایستگاه‌های آتش‌نشانی محدوده استادیوم آزادی جهت حفظ ایمنی در داخل و اطراف استادیوم خبرداد.

وی ادامه داد: نیروی آتش‌نشان در تمام پارکینگ‌های غربی و شرقی استادیوم و هم‌چنین در داخل مجموعه ورزشگاه برای حفاظت از خودروها مستقر می‌شوند.

تیموری اظهار کرد: تمام ایستگاه‌های محدوده استادیوم آزادی در آماده‌باش کامل خواهند بود و آتش‌نشانان از میدان انقلاب تا میدان آزادی و اتوبان تهران - کرج مستقر هستند.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران نیروهای آتش‌نشان سه ساعت پیش از شروع بازی در استادیوم حضور یافته و تا تخلیه کامل تماشاگران همچنین عادی شدن مسیرهای عبور و مرور در نقاط از پیش تعیین شده مستقر خواهند بود.

به گزارش ایسنا، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در اطلاعیه‌ای نحوه خدمت رسانی به تماشاگران شهرآورد بزرگ پایتخت را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حداقل با استفاده از 1500 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در خدمت تماشاگران خواهد بود و پس از خاتمه مسابقه فوتبال با استقرار در اطراف ورزشگاه آزادی و نصب علائم ویژه در چهار مسیر به مبادی اولیه سرویس‌دهی خواهد کرد.

چهار مسیر مذکور عبارتند از:

مسیر شماره 1: ورزشگاه آزادی، ‌میدان انقلاب اسلامی، میدان امام حسین (ع)، پایانه شرق؛

مسیر شماره 2: ورزشگاه آزادی، سه راه آذری، میدان گمرک، میدان راه آهن؛

مسیر شماره 3: ورزشگاه آزادی، میدان آزادی، بزرگراه سعیدی، ‌پایانه خاوران؛

مسیر شماره 4: ورزشگاه آزادی، بزرگراه حکیم،‌ میدان رسالت.

کد خبر 100853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز