شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: پرسپولیس دیدار قبل از شهرآورد تهران را که به نظر می‌رسید برای دایی و شاگردانش بازی دشواری باشد با نتیجه 3 بر یک به سود خود پایان داد تا با روحیه مناسبی آماده رویارویی با استقلال شود

پیکان با پرسپولیس یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته را برگزار کردند. در این بازی علی دایی بدون توجه به بازی حساس روز چهارشنبه مقابل استقلال نفرات مورد نظر خود را به زمین فرستاده بود و برایش اهمیتی نداشت که برخی بازیکنان 2 اخطاره‌اش در صورت گرفتن کارت زرد، دیدار شهرآورد را از دست می‌دهند. در آن سوی میدان نیز پیکان که از میزبانی سود می‌برد با ترکیب خوبی مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کرده بود و حمید درخشان که خود را یک پرسپولیسی می‌داند آمده بود تا پیروزی در دیدار رفت را تکرار کند.

پیکان پس از باخت مقابل ابومسلم در هفته گذشته نیاز به این برد داشت تا بتواند از بحران چند هفته‌ای خارج شود اما روند بازی به گونه دیگری پیش‌رفت و شاگردان علی دایی بازی را هجومی آغاز کردند. پرسپولیس از ابتدای بازی دروازه پیکان را هدف گرفته بود و در دقیقه 6 توسط کریم باقری اولین خطر را روی دروازه پیکان ایجاد کرد که مدافع پیکان شوت کاپیتان پرسپولیس را به کرنر فرستاد.

پرسپولیس در دقیقه 9 روی کرنر عادل کلاه‌کج و اشتباه مسلم مسعود غلامعلی‌زاد به گل رسید. دروازه‌بان پرسپولیس توپ ارسالی را مشت کرد تا پس از برخورد به حسین معمار به درون دروازه برود. بعد از این گل فشار پرسپولیس کمتر شد و این پیکان بود که دقایقی بازی را در اختیار گرفت. آنها با ارسال‌ از کناره‌ها و ضربه‌های محمدرضا طهماسبی به دنبال گل تساوی بودند که البته موقعیت‌هایی را هم به دست آوردند که حساس‌ترین آنها در دقیقه 42 رقم خورد. ارسال طهماسبی از جناح راست به ایمان رزاقی در تیر دوم رسید که این مهاجم در حالتی نامتعادل به توپ ضربه زد و توپ پس از برخورد به تیر دروازه با تلاش مدافعان پرسپولیس دفع شد.

یک دقیقه بعد روی اشتباه علیرضا حقیقی  رزاقی می‌توانست پیکان را صاحب گل کند که شیث رضایی به خوبی توانست این خطر را با تکل خود دفع کند. در این دقایق داور برای آرام کردن بازی از هیچ خطایی به سادگی نمی‌گذشت و با کارت زرد بازیکنان را جریمه می‌کرد. حسین بادامکی و علیرضا محمد دو بازیکنی بودند که از خداداد افشاریان در نیمه اول کارت زرد دریافت کردند که محمد با این کارت زرد دیگر نمی‌تواند در دربی برای قرمزها به میدان برود. کریم باقری را باید مرد لحظه‌ها دانست. در زمانی که همه در انتظار سوت پایان نیمه اول بودند کاپیتان پرسپولیس توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند. او از اشتباه دو مدافع پیکان به خوبی استفاده کرد و توپ را از پشت 18 قدم در اختیار گرفت و شوت دیدنی او پس از برخورد به دفاع پیکان به گوشه دروازه رفت و پرسپولیس با برتری 2 بر صفر در نیمه اول راهی رختکن شد.

ضدحمله‌های خطرناک پرسپولیس

دو تیم در نیمه دوم بدون هیچ تغییری پا به زمین گذاشتند و این تیم پیکان بود که بازی را در اختیار داشت. آنها هجومی‌تر از پرسپولیس ظاهر شدند و به دنبال جبران دو گل خورده‌ بودند. در دقیقه 56 حمید درخشان اولین تعویض خود را برای هجومی‌تر کردن تیمش انجام داد. او مجید خدابنده‌لو را از زمین خارج کرد و جهانگیر عسگری که خاصیت تهاجمی بیشتری دارد را  وارد میدان کرد. این تعویض 4 دقیقه بعد جواب داد و عسگری توانست گل اول پیکان را وارد دروازه پرسپولیس کند. او روی پاس ایمان رزاقی از پشت 18 قدم با شوت خود دروازه پرسپولیس را هدف گرفت که توپ او با اشتباه حقیقی وارد دروازه پرسپولیس شد. بعد از این گل باز هم این پیکان بود که حمله می‌کرد تا بتواند بازی را به تساوی بکشاند. دایی نیز در دقیقه 65 مجتبی زارع را جانشین هادی نوروزی کرد. زارع با حضور خود در جناح راست پرسپولیس کار را برای روح‌الله عطایی سخت کرد و با حضور او دیگر این بازیکن نتوانست با خیال راحت نفوذ کند.

در دقیقه 68 سانتر هدایتی روی سر سعید دقیقی می‌توانست گل دوم پیکان را رقم بزند که با دخالت علیرضا محمد، مهاجم پیکان نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند و دروازه پرسپولیس را برای دومین بار باز کند. در حالی که پیکان به دنبال گل تساوی بود، پرسپولیس روی ضدحملات خطرناک ظاهر می‌شد و برخلاف جریان بازی این شاگردان علی دایی بودند که باز هم به گل رسیدند. مجتبی زارع که به خوبی خواسته‌های دایی را در زمین اجرا می‌کرد توانست در دقیقه 75 از جناح راست نفوذ کند و با ارسال خوب خود به درون 18 قدم خلیلی را صاحب موقعیت کرد. این مهاجم هم با یک بغل پای فنی توانست گل سوم پرسپولیس را رقم بزند. مجتبی زارع باز هم از همان جناح برای پرسپولیس خطرساز شد تا درخشان مجبور به تعویض عطایی در دقیقه 76 شود و یک بازیکن سرعتی به نام میربزرگی را برای مهار زارع به زمین بفرستد.

در دقیقه 80 سعید دقیقی از تمام مدافعان پرسپولیس عبور و با شوت دروازه پرسولیس را تهدید کرد. حقیقی روی این صحنه واکنش بسیار خوبی از خود نشان داد. 2 دقیقه بعد باز هم پیکان با جهانگیر عسگری خطرساز شد اما مدافعان پرسپولیس او را کنترل کردند تا عسگری خود را روی زمین بیندازد و در انتظار پنالتی باشد اما خداداد افشاریان به درستی به جای اعلام پنالتی یک کارت زرد به بازیکن پیکان داد. پرسپولیس با این برد شیرین خارج از خانه در انتظار بازی بزرگ روز چهارشنبه است اما پیکان باز هم روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد.

کد خبر 100534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز