گروه‌ ورزشی- ناصر قراگزلو: علیرضا نیکبخت، ستاره سابق استقلال و پرسپولیس در پایان بازی مقابل تیم سابقش به شدت از هواداران تیم آبی‌پوش گلایه کرد و برخی از آنها را «نمک‌نشناس» دانست

ستاره شماره 40 استیل‌آذین گفت:  «نمک‌نشناس را فقط در مورد آن گروه از تماشاگران استقلال به کار می‌برم که در ورزشگاه بودند و به من توهین می‌کردند. در غیر این صورت من با بقیه استقلالی‌ها مشکلی ندارم چون فکر می‌کنم آنها هنوز هم مرا دوست دارند چراکه این علاقه را در برخوردهایشان در بیرون از مستطیل سبز می‌بینم که چطور با لطف و محبت با من صحبت می‌کنند. این یعنی اینکه هنوز هم مرا دوست دارند در حالی که حساب استقلالی‌های حاضر در ورزشگاه یعنی آنهایی که در روز بازی تیم‌شان با استیل‌آذین هر چه خواستند به من گفتند واقعا با بقیه فرق می‌کند. آن عده حاضر در ورزشگاه آزادی روز شنبه 90 دقیقه علیه من فحاشی کردند و هر چه دلشان می‌خواست به من گفتند.

در بازی‌های قبلی که رودرروی استقلال بازی می‌کردم از دقیقه 20 به بعد علیه من شعار می‌دادند یا توهین می‌کردند در حالی که این بار از دقیقه یک شروع کردند.» بازیکن شماره 40 استیل‌آذین از موضع‌گیری عادل فردوسی‌پور علیه خود هم گلایه می‌کند و می‌گوید: «من واقعا عادل فردوسی‌پور و برنامه‌اش را دوست دارم اما از او دلخورم. او طوری علیه من در گزارش بازی‌اش حرف می‌زند که انگار با من مشکل دارد. او دائما از نوع بازی من در گزارش‌اش انتقاد می‌کند و می‌گوید که چرا نفوذ نمی‌کنم اما مشکل اینجاست که فردوسی‌پور اصلا نمی‌داند من برابر استقلال در چه پستی بازی کردم.

من در دیدار با استقلال در پست دفاع چپ بازی کردم و اصلا اجازه نفوذ نداشتم اما جالب اینکه فردوسی‌پور دائما از نحوه بازی من و نفوذ نکردنم انتقاد می‌کرد. من حتی از زمان حضورم در پرسپولیس و استقلال هم آماده‌ترم. فکر می‌کنم استیلی این موضوع را به خوبی متوجه شده و برای انتخاب ترکیب تیمش با هیچکس تعارف ندارد.»  علیرضا واحدی‌نیکبخت در مورد صحبت‌های شریفی، رئیس کمیته انضباطی که از احتمال محرومیت تیم استقلال به دلیل فحاشی به وی خبر داده بود، می‌گوید: «من فکر می‌کنم آن عده که علیه من شعار دادند و فحاشی کردند کارشان همین است و در واقع به وظیفه خود عمل کردند.

البته آنها در دیدار روز شنبه، فقط به من فحاشی نکردند و به علی کریمی نیز تا می‌توانستند توهین کردند که این موضوع واقعا دور از انتظار و زشت بود. البته فکر می‌کنم تمام لیدرها نیز در این موضوع نقش مهمی ایفا کردند.» نیکبخت ادامه می‌دهد: «من در آن مقطع دوست نداشتم از استقلال جدا شوم اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که باید از این تیم جدا می‌شدم. فکر می‌کنم هواداران این تیم هم باید موقعیت مرا درک کنند.

در این چند سال بازیکنان زیادی بین استقلال و پرسپولیس جابه‌جا شده‌اند اما نمی‌دانم چرا این‌قدر حساسیت روی من زیاد است.»  نیکبخت با وجود صحبت‌های شریفی، محرومیت استقلال را هم برای جلوگیری از این فحاشی‌ها موثر نمی‌داند: «من بعد از بازی هم گفتم آقایان بیایند و بعد از توهین 90 دقیقه‌ای بگویند منشور اخلاقی یعنی چه؟ محرومیت تماشاگران استقلال هم باعث نمی‌شود که آنها بار دیگر علیه من فحاشی نکنند چون استقلال پیش از این هم از حضور تماشاگرانش محروم شد اما دیدیم که این موضوع هم تاثیرگذار نبود.»

مجری برنامه 90 با وجود انتقادهای بسیار تند علیرضا واحدی نیکبخت پس از گزارش اخیر وی در دیدار استقلال و استیل‌آذین ترجیح می‌دهد اظهارنظر خاصی در مورد حرف‌های نیکبخت نداشته باشد.  فردوسی‌پور طبق معمول دفعه‌های گذشته در پاسخ به انتقادهای نیکبخت می‌گوید: «نیکبخت نظرش را گفته و من پاسخی برای حرف‌های او ندارم.»

احتمال محرومیت استقلال

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احتمال محرومیت استقلال به دلیل رفتار تماشاگران این تیم خبر داد. مجتبی شریفی در مورد اهانت تماشاگران استقلال به
علیرضا نیکبخت‌واحدی در جریان دیدار با استیل‌آذین گفت: «منتظر دریافت گزارش ناظر مسابقه هستیم. باشگاه میزبان باید از این اتفاق‌ها جلوگیری کند اما با توجه به اینکه برای استقلال و پرسپولیس میهمانی معنا ندارد و این دو تیم پرطرفدار اغلب میزبان هستند باید گزارش‌ها بررسی و مشخص شود که تعداد افراد ناسزاگو چقدر بوده و خشونت غالب بوده یا نه و انتساب توهین‌کنندگان به باشگاه مشخص شود.»

رئیس کمیته انضباطی افزود: «طبق آیین‌نامه انضباطی با باشگاه استقلال برخورد می‌شود. اگر هواداران قابل شناسایی باشند با خود این هواداران برخورد می‌شود اما در ایران مکانیسم شناسایی هوادار را نداریم بنابراین با باشگاه برخورد انضباطی می‌شود. می‌توان استقلال را یک یا چند جلسه از داشتن تماشاگر محروم کرد.»

کد خبر 100207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز