همشهری آنلاین : معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برنامه ریزی برای ایجاد ساختار دفتر "ارتباط با جامعه و اشتغال" در دانشگاهها خبر داد و گفت:

با هماهنگی معاونت‌های دانشجویی، آموزشی و پژوهشی وزارت علوم دفتر ارتباط با جامعه و اشتغال راه اندازی خواهد شد.

غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با خبرگزاری مهر از ایجاد بازارچه های دانشجویی در دانشگاهها و اداره این بازارچه ها توسط دانشجویان خبر داد و گفت: بازارچه های دانشجویی فضایی ایجاد می کند تا دانشجویان مجبور نباشند به کارهایی در جامعه بپردازند که در شان دانشجو و دانشگاه نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره اطلاعیه هایی که تحت عنوان "کار دانشجویی" از دانشجویان برای بازاریابی لوازم آرایشی، بدلی جات، لباسهای خارجی و ... دعوت کرده است، گفت: باید در این حوزه برنامه ریزی برای آگاهی بخشی دانشجویان نسبت به این مسائل انجام شود و باید آن قدر در حوزه دانشگاه برای دانشجویان کار ایجاد شود که دیگر فراغتی برای پرداختن به بازاریابی چنین لوازمی نداشته باشند.

وی افزود: درست است که ممکن است جوانی، شیک پوشی و پیروی از مد اقتضای جوانی باشد اما تجربه فضای دانشجویی نشان می دهد که نیازهای دانشجویان تحت الشعاع مسائل علمی قرار دارد. از دانشجویان نیز انتظار می رود در مواجهه با تبلیغاتی که از آنها برای بازاریابی محصولاتی نامتناسب با کارکردهای دانشگاه دعوت می کنند درایت نشان دهند.

خواجه سروی درباره کنترل محیط دانشگاهها برای جلوگیری از بازاریابی محصولاتی نامتناسب با کارکرد دانشگاه گفت: کنترل در دست ما نیست که بخواهیم جلوی ورود یک جنس را بگیریم یا به دانشجو حکم کنیم که فلان محصول را بفروشید یا نفروشید اما می توان با مراجع دیگر بیرون از دانشگاه هماهنگی کرد و در درون دانشگاه نیز باید از حیث فرهنگی مراقبت کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از هماهنگی با معاونت دانشجویی وزارت علوم برای ساماندهی کار دانشجویی در دانشگاهها بر اساس آئین نامه های موجود مربوط به کار دانشجویی خبر داد و گفت: از معاونت دانشجویی وزارت علوم خواسته شده تا دانشجویان کم بضاعتی که برای تامین هزینه های تحصیل نیازمند پرداختن به کاری درآمدزا هستند در اولویت کار دانشجویی در دانشگاه قرار گیرند.

کد خبر 100161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز