دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارایه پیشنهاد افزایش 5/2 برابری وام خوابگاه دانشجویی به هیات امنای صندوق خبر داد و گفت:

در صورت تصویب، این موضوع ‌از ترم آینده اجرایی می‌شود. دکتر مرتضی زرینه زاد، در گفت‌وگو با ایسنا، میزان فعلی وام خوابگاه دانشجویان را 20 هزار تومان در ماه بیان و اظهار کرد: با تصویب هیات امنا، این مبلغ ماهیانه به 50 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی همچنین رهایی از خدمات خوابگاه‌داری و به عبارتی حذف کامل امور خدماتی از بخش دولتی دانشگاه‌ها و واگذاری آن به بخش خصوصی را یکی از سیاست‌های اصلی وزارت علوم دانست و گفت: براساس روندی که از یک سال و نیم گذشته آغاز شد استفاده از خوابگاه‌های استیجاری و ساخت و اداره خوابگاه توسط بخش غیردولتی، به تدریج جایگزین استفاده از ساختمان‌های ملکی می شود و به عبارتی بحث توسعه خوابگاه‌های ملکی در دستورکار وزارت علوم نیست.

زرینه زاد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در راستای سیاست واگذاری امور خدماتی به بخش خصوصی، بسیاری از دانشجویان در خوابگاه‌های استیجاری، اسکان داده شدند که این موضوع تجربه موفقی بود.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت علوم در توسعه خوابگاه‌های مجردی و متاهلین تفاوتی با یکدیگر ندارد، تاکید کرد که در این راستا ساخت خوابگاه‌های متاهلین نیز در برنامه‌های وزارت علوم جایگاهی ندارد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خاتمه گفت‌وگو با ایسنا گفت: هیات امنای صندوق رفاه برای حمایت از دانشجویان متاهل، افزایش مبلغ وام خوابگاه دانشجویان متاهل از 30 هزار تومان در ماه به 150 هزار تومان در ماه را تصویب کرد، همچنین میزان وام ودیعه مسکن متاهلین نیز با افزایش 68 درصدی از سه میلیون و 500 هزار تومان به 6 میلیون تومان، افزایش یافته است.

کد خبر 100230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز