همشهری آنلاین : معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام ایجاد کمیته انضباطی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی، بیشترین تخلفات صورت گرفته از سوی دانشجویان را مربوط به «تخلفات آموزشی» عنوان کرد

دکتر محمود ملاباشی، در گفت‌وگو با ایسنا، با ارائه جزییات فعالیت چهار ساله کمیته انضباطی وزارت علوم از کاهش 23 درصدی احکام کمیته انضباطی دانشجویی در مقایسه با افزایش چشمگیر جمعیت دانشجویی خبر داد و گفت: البته دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی کمیته انضباطی ندارند و این آمار مختص دانشگاه‌های دولتی است.

وی از ایجاد کمیته انضباطی در دانشگاه‌های غیردولتی خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز کمیته رسمی در این دانشگاهها وجود ندارد و در تلاش هستیم که در این دانشگاه‌ها نیز کمیته انضباطی ایجاد کنیم تا دانشجویان از امنیت بیشتری برخوردار باشند.

معاون دانشجویی وزارت علوم در ادامه با بیان اینکه بررسی تخلفات دانشگاهی تنها مربوط به حوزه دانشجویی نیست، اظهار کرد: بر این اساس سه نوع کمیته انضباطی کارمندان،‌ اعضای هیات علمی و دانشجویی در دانشگاه‌ها فعال می‌باشد.

به گفته وی، باید در نظر داشت که وجود کمیته انضباطی در دانشگاه‌ها یک امنیت و ارزش است، چرا که هر چه این کمیته‌ها فعالیت خود را قانونمندتر اجرا کند باعث امنیت بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته انضباطی مرکزی وزارت علوم از نحوه و جزییات کامل فعالیت‌های کمیته انضباطی دانشگاه‌ها در پایان سال خبردار می‌شود، تصریح کرد: در این مسیر تنها سالیانه گزارشی از روند فعالیت کمیته انضباطی دانشگاه‌ها ‌به وزارت علوم اعلام و کار کارشناسی بر روی آنها انجام می‌شود.

ملاباشی خاطرنشان کرد: معمولا تخلفات دانشجویی در دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود و اگر بنابرنظر دانشگاه‌ها احکامی نیازمند جریمه بالاتر باشد، این موضوع جهت بررسی به شورای مرکزی وزارت علوم واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه دانشجویی پس از تجدیدنظر کامل دانشگاه، از نحوه حکم صادر شده برای خود شکایت داشته باشد، می‌تواند به کمیته انضباطی مرکز مراجعه کند که در این میان کمیته انضباطی مرکز نیز مجددا موضوع را پیگیری و نتیجه آن را به دانشگاه منعکس می‌کند تا در حد امکان در حکم صادر شده تغییرات لازم داده شود.

به گزارش ایسنا، وی تخلف‌های آموزشی، مشاجره‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها یا خوابگاه‌ها، تخلفات سیاسی و فرهنگی و همچنین تخلف در زمینه نشریات دانشجویی را ازجمله موارد تخلف‌های مورد بررسی در کمیته انضباطی دانشگاه‌ها عنوان کرد.

معاون دانشجویی وزارت علوم در خاتمه بیشترین تخلفات صورت گرفته از سوی دانشجویان را مربوط به تخلفات آموزشی عنوان کرد و گفت: در این زمینه دفتر مشاوره وزارت علوم در حال پیگیری این موضوع است تا نسبت به بهبود این روند حرکت کند.

کد خبر 99744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز