چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون فرهنگی وزارت علوم، رویکرد وزارت علوم در چهار سال آینده را فرهنگی دانست

به گزارش  ایسنا، دکتر غلامرضا خواجه سروی، در چهل و ششمین همایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه قم، با بیان اینکه این رویکرد هم‌اکنون در حال تدوین است، تصریح کرد: امر فرهنگ دراولویت نخست برنامه‌ها قرار گرفته است و امیدواریم در بخش‌های مختلف شاهد حرکت خانواده دانشگاه به این سمت بوده و آثار مطلوب آن را شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: کار اساسی در حوزه امور فرهنگی مدیریت بحران نیست؛ بلکه وظیفه مهم ما، اجرای امر تربیت دینی در دانشگاه‌ها و به دانشجویان است که به عنوان امانت در اختیار ما قرار دارند.

وی افزود: بحران و عملیات ایذائی که در دانشگاه‌ها تحمیل می شود به این دلیل است که آموزش عالی را از کار خود باز دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه رویکرد این وزارتخانه در چهار سال آینده فرهنگی است، خاطرنشان کرد: دررویکرد دولت نهم تا حد زیادی تلاش شد تا زیرساخت‌های این حرکت مهم فراهم شود.

وی رویکرد فرهنگی و تربیتی را مورد توجه وزیرعلوم و تمامی دست اندرکاران آموزش عالی عنوان کرد و گفت: با این رویکرد تلاش کرده‌ایم تا تمام مجموعه آموزش عالی کشور را هماهنگ کنیم و تشکیل شورای فعالیت‌های فرهنگی به مدیریت دانشگاه مادر در وزارت علوم درهمین راستا بوده است.

خواجه سروی با بیان اینکه کشور ما کشوریست که از هر لحاظ ویژه و مهم به شمار می‌رود و مورد توجه دوستان، دشمنان و رقبا قرار دارد، تصریح کرد: دوستان همچنان منتظر هستند انقلاب ایران بتواند تمدنی که وعده داده بود ایجاد و تمدن ایرانی اسلامی را به دنیا ارائه کند و الگویی برای سایر ملت ها شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه ظرفیت رسیدن به این هدف مهم انقلاب و تحقق منویات امام، رهبری و نظام اسلامی را داراست

کد خبر 102264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز