رئیس اداره اعزام اساتید معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از اجرای طرح «مبین» با همکاری دفتر امور خواهران معاونت فرهنگی نهاد خبر داد و گفت: در این طرح مشاورین امین این اداره به بیش از 90 خوابگاه دانشجویی دختران اعزام می‌شوند تا به ارائه مشاوره‌های مورد نیاز دختران دانشجو بپردازند.

نصرالله داوودوندی گفت: اداره اعزام اساتید نهاد در راستای انسجام بخشی و هدفمندکردن این اعزام‌ها اقدام به نیازسنجی فرهنگی در دانشگاه‌ها کرده بود که موضوعاتی همچون مهدویت، فرقه‌های انحرافی، مباحث قرآن و اخلاق دانشجویی بیشترین نیازهای درخواستی دانشجویان درباره موضوعات فرهنگی بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون بیش از 550 استاد و سخنران به دانشگاه‌های سراسر کشور اعزام کرده‌ایم تا در تأمین محتوای برنامه‌های مختلف فرهنگی در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

داوود وندی گفت: با توجه به اینکه برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در دانشگاه‌ها در 2قالب سخنرانی و کارگاه آموزشی است، در بخش سخنرانی‌ها موضوعات مهدویت با 79، فرقه‌های انحرافی با 43، مباحث قرآنی با 35 و اخلاق دانشجویی با 32مورد بیشترین اعزام‌ها را به‌خود اختصاص داده و در بخش کارگاه‌های فرهنگی آموزشی نیز می‌توان به جنگ نرم اشاره کرد.

رئیس اداره اعزام اساتید معاونت فرهنگی نهاد تصریح کرد: مباحث ازدواج و خانواده و مهارت‌های زندگی با 76 مورد و موضوعاتی نظیر مباحث زنان با 44 و کارگاه‌های نشریات دانشجویی با 22 مورد از دیگر اعزام‌های این اداره بوده است.

وی در پایان گفت‌وگو با سایت ماوا، از برگزاری کارگاه‌های وهابیت‌شناسی در برخی دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به نیازی که در برخی دانشگاه‌ها درباره ضرورت شناخت فرقه وهابیت احساس می‌شود در آینده نزدیک کارگاه وهابیت شناسی در برخی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تا دانشجویان با شرکت در این کارگاه‌ها با ماهیت این فرقه انحرافی بیشتر آشنا شوند و به اهداف آن پی ببرند.

کد خبر 99200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز