گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: با آنکه وزارت علوم بارها اعلام کرده به هیچ وجه دنبال تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها و جداسازی دانشجویان در دانشگاه‌ها نیست

 اما 13بهمن تاکید کرده که از تأسیس دانشگاه‌های غیر‌انتفاعی تک جنسیتی حمایت می‌کند.

کامران دانشجو، در نشست رؤسای دانشگاه‌ها در این باره گفت: «به‌هیچ‌وجه قصد تفکیک جنسیتی و جدا‌سازی‌ دانشجویان در دانشگاه‌ها را نداریم، اما به مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی جدید مجوز تک جنسیتی می‌دهیم تا به نیاز بخشی از جامعه پاسخ داده شود.»

به گزارش خبرگزاری‌ها، کامران دانشجو تأکید کرد: وقتی در جامعه تقاضا و نیاز برای دانشگاه‌های تک جنسیتی وجود دارد چه اشکالی دارد دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه الزهرا(س)، حضرت معصومه(س)، امام صادق(ع) و امام حسین(ع) که عملکرد خوبی هم ارائه داده‌اند، بیشتر داشته باشیم. مردم باید حق انتخاب داشته باشند که فرزندشان در کدام دانشگاه و در چه فضایی تربیت و عالم شود.

احتمال دارد مسائلی پیش بیاید که...

سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بر این باور است که انگیزه‌هایی که می‌تواند باعث افت اخلاق در جامعه شود در کلاس‌های درس دانشگاه‌های تک‌جنسیتی وجود ندارد؛

هرچند که ممکن است این انگیزه‌ها در خارج از دانشگاه همچنان وجود داشته باشد. زهرا سجادی به ایلنا گفت: به‌نظر من دختران و پسران در دانشگاه‌های تک‌جنسیتی بهتر می‌توانند درس بخوانند، چون در این دانشگاه‌ها گرایش‌‌های خاص وجود ندارد و انگیزه‌هایی که بخواهد باعث افت اخلاق شود در جوانان دانشگاه‌های تک‌جنسیتی از بین می‌رود؛ البته ممکن است این انگیزه در خارج از دانشگاه‌ها باز هم وجود داشته باشد.

تفکیک جنسیتی ضرورتی ندارد

علیرضا مرندی، نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها هیچ ضرورتی ندارد و اگر این موضوع ضرورت داشت حضرت امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این بحث را مطرح می‌کردند.

به گزارش خانه ملت، وزیر سابق بهداشت و درمان بر این باور است که در شرایط کنونی نه ضرورتی برای تفکیک جنسیتی احساس می‌شود و نه امکاناتی برای اجرای‌ آن وجود دارد. اگر قرار است دانشگاه‌ها جداسازی جنسیتی شوند، این موضوع باید درخصوص همه موارد حتی اداره‌ها هم انجام شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها از سوی دیگر موجب می‌شود تا دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین تفسیر کنند که زنان در کشور اسلامی ما به‌عنوان شهروند درجه دوم محسوب می‌شوند و به تبلیغات مسموم خود دامن بزنند.

گفتنی است بحث تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها در دوره وزارت محمد‌مهدی زاهدی، وزیر سابق علوم و با اعلام علاقه‌مندی وزارت علوم دولت نهم به تأسیس دانشگاه‌های دخترانه در مراکز استان‌ها آغاز شد.

کد خبر 100866

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز