جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه حوادث: به‌دنبال دستبرد سارقان به 8 مغازه در بازار قیصریه زنجان، تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان این سرقت آغاز شده است

30بهمن، ماموران پلیس در جریان دستبرد شبانه به بازار قیصریه زنجان قرار گرفتند و برای بررسی موضوع راهی محل سرقت شدند.  تحقیقات اولیه نشان می‌داد که سارقان ناشناس در ساعات ابتدایی بامداد وارد بازار قیصریه شده و با شکستن و تخریب کرکره‌ها، به 8 مغازه دستبرد زده‌اند.

آنها در این دستبرد آنقدر خونسرد عمل کرده بودند که چندین دقیقه وقت صرف کردند تا بتوانند همه اجناس یکی از مغازه‌ها را سرقت کنند.  بعد از بررسی‌های اولیه، تحقیقات میدانی برای شناسایی شاهدان احتمالی و به دست آوردن سرنخ‌هایی از سارقان آغاز شده و تحقیقات برای یافتن ردی از آنها ادامه دارد.

تجمع بازاریان

به گزارش ایسنا، به‌دنبال سرقت شبانه از بازار قیصریه، جمعی از بازاریان و هیات امنای بازار با تجمع در تکیه حجت‌الاسلام این شهر، خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به این سرقت شدند.

محمد کاظم کاویانی- رئیس مجمع امور صنفی استان- در جمع بازاریان معترض، اظهار داشت: معترضین از نحوه عملکرد ماموران نیروی انتظامی گله‌مند بوده و خواستار رسیدگی به وضعیت ناامنی بازار هستند. وی به وقوع چندین مورد سرقت طی چند سال گذشته در بازار زنجان اشاره کرد و افزود: سرقت30بهمن هفتمین سرقت در طول 4 سال گذشته بوده که در جریان آن به 8 مغازه دستبرد زده شده است.

کاویانی تصریح کرد: بازاریان باید آرامش خود را درخصوص این حادثه حفظ کنند اما مسئولان امنیتی نیز باید در رابطه با این حادثه پاسخگو باشند. باید این سؤال مطرح شود که چرا آنقدر امنیت در بازار زنجان وجود ندارد که سارقان این جرات را پیدا می‌کنند که اقدام به سرقت کنند.  وی تاکید کرد: مسببین این حادثه باید در اسرع وقت شناسایی و به مردم معرفی شوند، چرا که با وقوع چنین حوادثی، جامعه دچار اضطراب می‌شود.

در همین حال یکی از کسبه‌ که مغازه وی  30بهمن مورد سرقت قرار گرفته است، گفت: ساعت 8 صبح روز جمعه  از طریق یکی از کسبه در جریان حادثه قرار گرفتم و با حضور در بازار، متوجه سرقت مقداری پول به همراه مدارک شخصی از داخل مغازه‌ام شدم.

فرماندار زنجان نیز در جمع بازاریان با اشاره به حادثه سرقت از بازار قیصریه، گفت: سارقان قصد ملتهب کردن فضا را دارند و بازاریان نباید اجازه سوءاستفاده به این‌گونه افراد را بدهند.

وی تصریح کرد: هنگامی که تنها کرکره 7 مغازه به نحو ماهرانه‌ای شکسته شده اما چیز زیادی سرقت نرفته، باید دانست که گروهی پشت این ماجرا هستند.  فرماندار زنجان به بازاریان این اطمینان را داد که سارقان در اسرع وقت شناسایی و دستگیر خواهند شد. وی ادامه داد: این وظیفه نیروی انتظامی است که با عوامل این کار برخورد کند.

فرماندار زنجان یاد آور شد: نصب دوربین و دزدگیر از اقداماتی است که می‌تواند از بروز اینگونه حوادث، جلو‌گیری کند، لذا باید به این موضوع توجه ویژه‌ای نمود.  از سوی دیگر، جانشین رئیس پلیس استان زنجان نیز با بیان اینکه با کسانی که در رابطه با امنیت استان کوتاهی کنند، برخورد خواهد شد،

اظهار کرد: مشکلی که در بازار زنجان به‌وجود آمده است، تنها برای این بوده که نارضایتی در بین مردم ایجاد شود و هدف سارقان ایجاد ناامنی است.بازار قیصریه یا راسته قیصریه زنجان، محل ارائه اجناس ظریف و گرانبهاست که تا‌کنون چندین بار هدف دستبرد سارقان قرار گرفته است.

کد خبر 101844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز