یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون دانشجویی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین وضعیت وام شهریه دانشگاه‌ها، با بیان اینکه وام شهریه فعلی پاسخگوی نیاز تمامی دانشجویان نیست، اظهار کرد: وام شهریه درصورت تخصیص کامل، تنها حدود 15 درصد دانشجویان متقاضی را پوشش می‌دهد، این در حالیست که 60 درصد دانشجویان متقاضی دریافت وام هستند.

دکتر محمود ملاباشی، در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص قول رییس‌جمهور مبنی بر افزایش دو برابری اعتبار وام شهریه، گفت: رییس جمهور در جلسه‌ای این قول را دادند اما هنوز محقق نشده، به‌عبارت دیگر اعتبار وام شهریه امسال نیز همان 120 میلیارد تومان است که بخشی از آن تاکنون به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز شده است.

وی با اشاره به رسیدن اعتبار بخشی از وام شهریه تصریح کرد: در این زمینه هر دانشگاهی که آمادگی داشته و آمار درستی به صندوق ارایه کرده باشد، وام شهریه خود را دریافت می‌کنند.

معاون وزیرعلوم ادامه داد: درخصوص کاهش بخشی از اعتبار وام شهریه ما نیز مثل سایر دستگاه هستیم، اما در حال مذاکره هستیم تا در صورت امکان، وزارت علوم از این موضوع استثنا شود.

وی با بیان اینکه درخواست ما برای اعتبار وام شهریه 300 میلیارد تومان است، گفت: با این رقم می‌توانیم کل متقاضیان را پوشش دهیم، اما تا کنون برای مسئولان اقتضا نکرده است که این رقم را به ما ارائه دهند.

معاون وزیر علوم در خاتمه افزود: همچنین اگر سالانه به مدت پنج سال 120 میلیارد تومان وام به صندوق ارائه شود و آن را از ما پس نگیرند، صندوق می‌تواند 80 درصد نیازهای متقاضیان را پاسخ دهد.

کد خبر 99171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز