همشهری‌آنلاین: در آستانه آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در کاخ فرهنگی تاریخی سعدآباد چند گالری را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در هفدهمین برنامه کشف تهران، این هفته در منطقه یک به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد رفت و پس از بازدید از مکان‌هایی چون موزه هنرهای زیبا، کاخ شاه، خانه ملت و کاخ احمدشاهی، چند گالری و مجموعه را نیز افتتاح کرد.

رئیس شورای شهر تهران در این برنامه، ابتدا به موزه هنرهای زیبا رفت و پس از بازدید از آثار هنری منحصر به فردی که در این موزه نگهداری می‌شود، گالری مجموعه آثار دیده نشده این موزه را افتتاح کرد.در این مجموعه تعداد زیادی از گلدان‌ها و مجسمه‌های گنجینه موزه هنرهای زیبا که هر کدام دارای ارزش هنری ویژه‌ای هستند و در کشورهای مختلف ساخته شده‌اند نگهداری می‌شود.

مسجدجامعی سپس به کاخ شاه و موزه ملت رفت و از گالری تافته‌های جدابافته که لباس‌های همسر شاه و سایر بانوان دربار را در بر می‌گرفت دیدن کرد. به گفته مسئولان کاخ، این لباس ها از مارک های مطرح دنیا است که با هزینه های زیادی طراحی، دوخته، و تزیین شده است. مسجدجامعی قبل از حضور در سعدآباد از خانه امام خمینی(ره) و مجموعه جماران نیز دیدن کرده بود. از نکات جالب این دیدار، مقایسه ساده‌زیستی امام خمینی(ره) و تجملگرایی خانواده پهلوی در یک روز برای همراهان رئیس شورای شهر بود.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مجموعه سعدآباد، از یک جلد قرآن بسیار کوچک مشهور به قرآن بند انگشتی که 30 برگ داشت و آیه 1 و2 سوره مومنون 15 بار در آن تکرار شده بود رونمایی کرد.

وی همچنین از کاخ احمدشاهی که پس از گذشت چندین سال، همچنان بسته و بلا استفاده مانده و در حال تخریب است، دیدن و برای بازسازی و استفاده از آن پیشنهادهایی داد.

در این بازدیدها مسئله آب مجموعه مطرح شد که مسجد جامعی وعده داد مشکل آب و فضای سبز مجموعه را پیگیری کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹