همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکی از بخش‌های برنامه کشف تهران این هفته به عیادت شاعر آیینی و پیرغلام اهل بیت(ع)، حبیب الله چایچیان(حسان) رفت.

حسان در جمع اهالی کشف تهران

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران چایچیان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رییس شورای شهر و همراهان وی، به بیان خاطراتی از زندگی شخصی خود و قرائت چند شعر پرداخت.

شاعر شعر مشهور آمدم ای شاه پناهم بده، درباره این شعر گفت: مادرم دلش می خواست به حرم امام رضا(ع) برود و من او را به حرم امام هشتم بردم. در راه به من گفت که اگر دستم به ضریح نرسد زیارتم قبول نیست؛ در واقع از اعتقادات قدیمی ها بود که اگر دست به ضریح نرسد زیارت قبول نیست. در همین حین و در حالی که داشتم مادرم را به سمت ضریح می بردم، این شعر بداهه بر زبانم جاری شد و هنگامی که شعر تمام شد مادرم را جلوی ضریح امام رضا (ع) دیدم.

در این ملاقات گرم و صمیمی،‌ چایچیان پس از تقدیم جدیدترین کتابش به رئیس شورای شهر، دقایقی را به خواندن اشعاری در وصف اهل بیت پرداخت. شور و اشتیاق این پیرمرد نورانی، خوش‌اخلاق و خوش صدا در این برنامه چنان بود که برای لحظاتی فضایی معنوی برای رییس شورای شهر و همراهان خلق کرد.

حسان در جمع اهالی کشف تهران

از نکات جاب توجه این دیدار، لوح تقدیری با امضای احمد مسجدجامعی در اتاق آقای چایچیان بود که تاریخ آن ۲۰ سال پیش را نشان می‌داد.

حسان در این دیدار و در عین کسالت به رسم محبت و میهمان نوازی به استقبال رئیس شورای شهر آمد و پس از پایان هم شخصا ایشان را مشایعت کرد.

کد خبر 249739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز