شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در برنامه کشف تهران این هفته خود به منزل شهدای بمباران سال ۱۳۶۶ رفت.

کودکان شهید در بن‌بست خاطره‌ها

به گزارش شواری اسلامی شهر تهران،‌ احمد مسجد جامعی با حضور در منطقه 13 تهران به منزل یکی از شهدای بمباران سال 1366 رفت و با این خانواده دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گفته‌های مادر یکی از این کودکان شهید، صبح 17 اسفند سال 66 منطقه پیروزی موشک‌باران شد و یکی از آن موشک‌ها به کوچه کوچک وکیل یزدی اصابت کرد و در اثر آن 8 کودک یک تا 10 سال به شهادت رسیدند.

لیلا، حمیده، حمیدرضا و سعیده کارگری، یاشار تیموری، سمانه سادات و ملیحه سادات محسنی و محیا فرح‌دوست، کودکانی بودند که بی گناه و در رویای کودکی‌شان به شهادت رسیدند.

رئیس شورای شهر تهران، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این شهیدان و تقدیر از خانواده آنها گفت: این نکته کمتر گفته یا شنیده شده است که 8 کودک در یک کوچه و بیشتر از یک خانواده شهید شده‌اند و چند خانواده را در آن سالهای پرالتهاب داغدار کرده‌اند. باید برای این کودکان شهید نمادی در نظر گرفته و یاد و خاطره این فرشتگان بی گناه گرامی داشته شود تا ادای دینی به روح این شهیدان خردسال و قدردانی از خانواده‌های آنان باشد.

بر اساس این گزارش، پس از طرح پیشنهاد رئیس شورای شهر قرار شد شهرداری منطقه 13 و سازمان زیباسازی موضوع را پیگیری و مقدمات اجرای پیشنهاد مذکور را فراهم کنند.

کد خبر 249741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز