همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه برنامه کشف تهران این هفته خود به باشگاه چوگان رفت و با ورزشکاران و دست اندرکاران این ورزش دیدار و گفتگو کرد.

مسجد جامعی در باشگاه چوگان:

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی به باشگاه چوگان واقع در منطقه 13 رفت و ضمن دیدار از این باشگاه و گفتگو با مسئولان این ورزش، بر حفظ و ثبت ورزش چوگان به نام ایران تاکید کرد.

وی در این باره اظهار داشت: این مشکل و کوتاهی از جانب ماست که ورزش دیرین و باستانی ما پس از سال‌ها به نام کشور دیگری ثبت می‌شود و بعدها ما فقط حسرت آن را می‌خوریم.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: باید برای ثبت بین المللی این ورزش تاریخی و همچنین اشاعه و گسترش آن اقدامات موثری انجام شود تا نشانه های فرهنگ و تمدن ایرانی حفظ شود و دیگران فرصت مصادره میراث ایرانیان را پیدا نکنند.

مسجد جامعی در باشگاه چوگان:

بر اساس این گزارش و به گفته یکی از کارشناسان این رشته ورزشی، چوگان اولین ورزش توپی در دنیاست که ایرانیان 600 سال قبل از میلاد آن را ابداع کردند و تا حدود 15 سال پیش، پرچم ایران به عنوان ابداع کننده این ورزش در تمامی مسابقات برافراشته می شد که متاسفانه دیگر این کار انجام نمی شود.

کد خبر 249918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز