همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در گنجینه ثبت و احوال کشور حضور یافت و از اسناد هویتی و شناسنامه های مشاهیر و بزرگان کشور دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در حاشیه برنامه کشف تهران، به موزه ثبت و احوال کشور رفت و از نزدیک شناسنامه بزرگان و مشاهیر کشور را مشاهده کرد.

در این دیدار دکتر ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت و احوال میزبان رئیس شورای شهر بود و کارشناسان این سازمان توضیحات کارشناسی را ارائه کردند.

در این گنجینه، اسناد هویتی شخصیت هایی چون امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی، غلامرضا تختی، دکتر علی شریعتی، دکتر سیدجعفر شهیدی، سهراب سپهری، پروین اعتصامی و سایر چهره های فرهنگی، هنری، علمی و سیاسی کشور نگهداری می‌شود.

اولین اسناد هویتی صادر شده توسط اداره ثبت نیز از دیدنی‌های این مجموعه بود. این اسناد هویتی برای یک زن به نام فاطمه ایرانی و سینماگر مشهور ایرانی مقیم بمبئی به نام عبدالحسین سپنتا صادر شده بود.

شناسنامه پروین اعتصامی

همچنین از دیگر نکات جالب توجه این موزه، عکس‌های کمیابی از شخصیت‌های مشهور بود. عکس کمتر دیده شده‌ای از مرحوم دکتر سید جعفر شهیدی در لباس روحانیت از جمله این عکش‌ها بود که روی سند هوینی ایشان الصاق شده بود.

اینکه نام بسیاری از مشاهیر با آنچه شهرت داشته‌اند متفاوت بوده است نیز از دیگر نکات کشف شده در این گنجینه بود برای مثال نام اصلی آیت الله العظمی گلپایگانی در سند هویتی ایشان سید محمدرضا فقیه موسوی درج شده بود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲