همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان برنامه تهران گردی خود، از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازدید کرد.

بازدید رئیس شورای شهر از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در برنامه این هفته تهرانگردی خود که هر جمعه در یکی از مناطق تهران انجام می‌شود از کاخ‌ها و موزه‌های این مجموعه همچون کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کاخ موزه حوضخانه و موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران دیدن کرد.

 

وی در بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی و آثار شاخصی که در آن قرار دارد افزود: آثار موجود در این مجموعه بسیار ارزشمند و جالب توجه هستند و پیشنهاد می‌کنم این مجموعه در برنامه‌های تهران گردی قرار گیرد تا مردم از نزدیک با این مجموعه ارزشمند بیشتر آشنا شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در بازدید از یک نسخه خطی طوماری قرآن کریم در کاخ اختصاصی نیاوران به طول 9 متر که با خط قُبا کتابت شده است پیشنهاد کرد ضمن انجام مطالعات و کارهای کارشناسی بر روی این قرآن، با مشارکت شورای شهر این اثر نفیس چاپ شود.

وی تصریح کرد: شورای شهر در تعامل و همکاری با مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این قرآن ارزشمند به صورت محصولی نفیس چاپ و همزمان با عید غدیر سال آینده از آن رونمایی شود.

مسجد جامعی همچنین از برنامه رونمایی از آثار مخازن کاخ موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران که به صورت دوره‌ای در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود بسیار استقبال کرد و از حمایت شورای اسلامی شهر تهران جهت برگزاری این برنامه‌ها خبر داد.

تابلو تصویر شمیران که مربوط به دهه 1310 هجری خورشیدی می‌باشد، تابلو سلام و تابلو نقاشی حوضخانه کمال‌الملک در کاخ صاحبقرانیه و موزه حوضخانه از جمله آثاری هستند که در این بازدید مورد توجه رئیس شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفتند.

کد خبر 245540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز