همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تهیه سند مرمت نجات‌بخشی و آغاز بازسازی عمارت کلاه فرنگی در منطقه عشرت‌آباد تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این مجموعه باید حفظ و بازسازی شود.

به گزارش فارس، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تهران‌گردی خود این بار از منطقه 7 تهران بازدید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدا در مزار شهدای گمنام در میدان امام حسین(ع) حاضر و پس از قرائت فاتحه در مسجد امام حسین (ع) حاضر شد.

وی در ادامه بازدیدی را از مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سهاب نخستین مؤسسه علمی نقشه‌نگاری در ایران و خاورمیانه داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تهران‌گردی خود از منطقه 7 بازدیدی را از عمارت کلاه‌ فرنگی عشرت‌آباد داشت که پس از بازدید از این مجموعه اظهار داشت: این بنا به لحاظ میراثی و تاریخی قابل اهمیت است ضمن اینکه بنا نخستین مجموعه‌ای است که پس از انقلاب به تصرف نیروهای انقلابی در آمد.

وی با اشاره به اینکه عمارت کلاه فرنگی باید حفظ و بازسازی شود گفت: این مجموعه از لحاظ تاریخی و سیاسی بسیار مهم محسوب می‌شود و این نکته مهم است که مجموعه کلاه فرنگی به عنوان موزه هنری ایران تا قرن سیزدهم محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه ظرف یک ماه آینده سند نجات‌بخشی، آغاز مرمت و بازسازی عمارت کلاه فرنگی توسط دستگاه‌های مربوطه آماده خواهد شد گفت: در این سند نوع دسترسی و زمان‌بندی بازسازی کلاه فرنگی نوشته خواهد شد.

مسجد جامعی از نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و شهرداری خواست مطالعات دقیقی را در خصوص بازسازی و مرمت عمارت کلاه فرنگی داشته باشند و هر چه زودتر تفاهمنامه اشاره شده را به امضا برسانند.

در ادامه این بازدید سردار محمد ریوندی معاون هماهنگ‌کننده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ از آمادگی سپاه برای بازسازی و مرمت عمارت کلاه فرنگی خبر داد و گفت: ما آماده امضای تفاهمنامه با دستگاه‌های مربوطه هستیم ضمن اینکه این آمادگی را داریم پس از آ‌ماده شدن و بازسازی این مجموعه تاریخی شرایطی را برای بازدید عموم فراهم کنیم.

مسجد جامعی در ادامه از خانه هنرمندان ایران و مجموعه ورزشی امجدیه بازدید کرد. وی در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی امجدیه گفت: این مجموعه قدیمی ترین مجموعه ورزشی کشور به حساب می رود و باید ثبت ملی شود.

کد خبر 244490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز