همشهری آنلاین: مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک جسم فلزی اسرار آمیز که از زیر یک سنگ در سطح مریخ بیرون آمده کشف شده کرده که شبیه انگشت یک ربات است

به گزارش مهر، این تصاویر که توسط دوربین کنجکاوی گرفته شده یک ساختار عجیب انگشت مانند را در سطح مریخ نشان می‌دهد که روی سنگ زیرین خود سایه انداخته است.

علاقمندان به اکتشاف‌های مریخ نورد کنجکاوی اظهار داشته‌اند که این شی کوچک و براق که درمیان سنگ‌ها یک منظره نامتجانس ایجادکرده می‌تواند از موادی تشکیل شده باشد که در مقایسه با اطراف خود کمتر در معرض فرسایش قرار گرفته است.

گفته می‌شود که این ساختار 0.5 سانتی‌متر یا کمتر است. این تصاویر درمیان تصاویر کنجکاوی بوده که اخیرا از مریخ به زمین مخابره شده است و تاریخ ثبت آن روز 30 ژانویه است.

تصویر اجسام عجیب و اسرار آمیز در مریخ از جایی شروع شد که کنجکاوی نخستین حفره را در سطح سیاره مریخ حفر کرد تا بتواند خاک آن را آزمایش کرده و رد حیات را در این سیاره سرخ بررسی کند.

تصاویر ارسالی از مریخ نشان دهنده یک حفره کوچک است که اطراف آن تپه‌هایی از سنگ‌های ساییده شده قرار دارد و ناسا امیدوار است که بتواند از آنها برای آزمایش استفاده کند.

این سازمان فضایی طی بیانیه‌ای اظهار داشت که کنجکاوی از روش‌های مختلفی برای حفر چاله در سنگ‌های مریخی استفاده می‌کند تا پس از آن نمونه‌های مورد نظر خود را جمع کند.

کنجکاوی از روش‌های مختلفی برای حفر چاله در سطح مریخ استفاده کرده تا بتواند نمونه‌های بیشتری برای تجزیه و تحلیل جمع کند و به این پرسش که آیا حیات در مریخ وجود دارد پاسخ دهد.

نتایج یک تحقیق جدید توسط موزه تاریخ طبیعی به همراه دانشگاه ابردین نشان می‌دهد در تمام طول تاریخ مریخ، تمام اجزای حیات زیر سطح این سیاره وجود داشته است.

وقتی که شهابسنگ‌ها با سطح مریخ برخورد کرده‌اند، عملکرد آنها شبیه کاوشگران طبیعی بوده بسیاری از سنگ‌ها از زیر سطح به رو آمده‌اند.

براساس اظهارات دکتر جوزف میچالسکی نویسنده این تحقیق در موزه تاریخ طبیعی، در این شرایط تنها ارگانیسم‌های تک سلولی امکان بقا دارند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۲