مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سازمان غیرانتفاعی به سرپرستی اولین توریست فضایی جهان طرحی بلندپروازانه را برای فرستادن اولین سفینه سرنشین‌دار به مریخ تا سال 2018 اعلام کرده است، و به دنبال یک زن و شوهر به عنوان خدمه این سفینه است

mars mission 2

به گزارش لایوساینس این طرح به سرپرستی میلیاردر آمریکایی، دنیس تیتو که در سال 2001 به خرج خودش به فضا رفت قصد ندارد تا انسان‌ها را روی سطح سیاره سرخ بنشاند، بلکه از یک همراستایی سیاره‌ای نادر استفاده خواهد کرد که امکان پروازی آسان و سریع به سوی مریخ و عبور از کنار  آن را فراهم می‌کند.

تیتو طرحش را در کلوب مطبوعات ملی آمریکا اعلام کرد و در یک کنفرانس خبری گفت که سازمان جدید به نام "بنیاد الهام مریخ" پشتیبان این ماموریت خواهد بود.

تیتو ابراز امیدواری کرد که سفینه فضایی و موشک مورد نیاز را از اقلام از قبل موجد در بازار برگزیند و آنها را طوری تغییر دهد که بتوان با آنها دو نفر را در سفری 501 روزه به سوی مریخ فرستاد و برگرداند.

تیتو می‌گوید فرستادن یک زن و شوهر به عنوان خدمه این سفینه بهترین راه حل برای مشکلات روانی ناشی از انزواست که فضانوردان در این سفر طولانی با آن مواجه خواهند بود.

mars mission

قرار است پرتاب سفینه در پنجره زمانی انجام شود که در ژانویه 2018 باز می‌شود.

تیتو می‌گوید: "فرصت‌ها برای فرستادن سفینه‌ای به سوی مریخ و بازگرداندن آن در زمانی نسبتا کوتاه حدود 1.4 سال یا حدود 500 روز نادر هستند. اگر این فرصت از دست برود، زمان‌های پرواز معمول دو تا سه سال طول خواهد کشید."

گرچه تیتو می‌پذیرد که این طرح با چالش‌های متعددی مواجه است، اما آن را عملی می‌داند.

تیتو پیش از تشکیل "بنیاد الهام مریخ" گروهی از دانشمندان و مهندسان را برای بررسی این ماموریت احتمالی گرد آورد. او "شرکت توسعه فضایی پاراگون" را که در ساختن سیستم‌های حامی حیات تخصص دارد و کارشناس پزشکی فضایی جاناتان کلارک از کالج پزشکی بیلور را به استخدام در آورد تا مشخص کنند چه چیزهایی برای زنده و کارامد نگهداشتن دو نفر خدمه در یک سفینه کوچک برای بیش از 500 روز مورد نیاز است.

کد خبر 203575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز