همشهری آنلاین: شرکت خصوصی هوافضا "بیگلاو" در قالب قراردادی به ارزش 17.8 میلیون دلار با ناسا، کار طراحی و نصب ماژول‌های بادی را به ایستگاه فضایی بین المللی برعهده گرفت

به گزارش ایسنا، ماژول‌های بادی به اختصار BEAM‌ نامیده می‌شوند و تاکنون دو نمونه آزمایشی Genesis‌ با طول 4.4 و عرض 2.5 متر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

ماژول بادی Genesis1 در سال 2006 میلادی و Genesis2‌ در سال 2007 میلادی در مدار زمین قرار گرفته‌اند و نمونه پیشرفته اتاقک بادی BEAM‌ پس از تأیید نهایی ناسا احتمالا تا دو سال آینده مورد استفاده فضانوردان قرار خواهد گرفت.

محققان شرکت هوافضای بیگلاو (Bigelow Aerospace) قصد دارند از این ماژول‌های بادی برای افزایش فضای مورد استفاده خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ یا به عنوان اقامتگاهی برای گردشگران فضایی استفاده کنند.

نمونه‌های بزرگ‌تر این ماژول‌های بادی می‌تواند برای ایجاد یک ایستگاه فضایی اختصاصی جدید نیز استفاده شود.

در یک ایده بلندپروازانه، محققان این شرکت امیدوارند با متصل کردن چندین ماژول BA-330 با 330 متر مکعب فضای داخلی به همراه مخازن نیروی محرکه و واحدهای قدرت، بتوانند به سطح ماه برسند.

لوری گارور، از معاونان ناسا تأکید کرد: این توافق همکاری برای استفاده از اقامتگاه قابل توسعه و بسط پذیر در فضا کاربردی شده و از فناوری‌های پیشرفته برای سکونت ایمن فضانوردان برخوردار است.

نشست رسمی برای تشریح جزئیات پروژه BEAM با حضور مقامات ناسا و رابرت بیگلاو، بنیانگذار و مدیر شرکت Bigelow‌ در تاریخ 16 ژانویه (27 دی) در لاس وگاس برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۴