همشهری آنلاین: کپسول باری دراگون با یک روز تأخیر، عصر روز یکشنبه با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی ملحق شد

الحاق موفقیت آمیز کپسول باری دراگون به ایستگاه فضایی

به گزارش ایسنا،‌ کپسول باری دراگون شرکت اسپیس ایکس در سومین سفر به ایستگاه بین المللی فضایی و دومین مأموریت رسمی انتقال تجهیزات به فضا (CRS-2)، روز جمعه توسط موشک فالکون 9 از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب شد، اما دقایقی پس از پرتاب دچار نقص عملکرد در رانشگرهای فضاپیما شد.

پس از کنترل نهایی توسط ناسا و شرکت اسپیس ایکس، مانور نزدیک شدن و الحاق کپسول باری به ایستگاه فضایی با یک روز تأخیر انجام شد.

دراگون ساعت 10:31 به وقت گرینویچ (14:21 به وقت تهران) یکشنبه سوم مارس (13 اسفند) پس از نزدیک شدن به ایستگاه فضایی، در ارتفاع 391 کیلومتری بالای شمال اوکراین توسط بازوی رباتیک گرفته شد.

کوین فورد، فرمانده ایستگاه فضایی و توماس ماشبرن، مهندس پرواز بر مراحل مانور الحاق نظارت کرده و کریس هدفیلد، فضانورد کانادایی وظیفه هدایت و کنترل بازوی رباتیک را برعهده داشت.

مراحل الحاق نهایی به ISS‌ نیز در ساعت 13:56به وقت گرینویچ ( 17:26 به وقت تهران) در ارتفاع 407 کیلومتری فراز دریای عرب انجام شد.

دراگون در مأموریت CRS-2‌ به ایستگاه فضایی بین المللی 544 کیلوگرم تجهیزات علمی، غذا، اکسیژن و سایر تجهیزات مورد نیاز شش خدمه مستقر در ایستگاه فضایی را با خود به همراه دارد؛ برنامه جدا شدن و بازگشت کپسول باری به زمین با یک هزار و 210 کیلوگرم آزمایشات و تجهیزات مختلف، برای تاریخ 25 مارس (پنجم فروردین) برنامه ریزی شده است.

کد خبر 204034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز