مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کپسول دراگون پس از انتقال محموله جدید به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و حضور سه هفته‌ای در مدار زمین، عصر سه شنبه در میان اقیانوس آرام فرود آمد

فرود کپسول باری دراگون در اقیانوس آرام

به گزارش ایسنا، کپسول باری خصوصی دراگون در سومین سفر به ایستگاه فضایی بین المللی و دومین مأموریت رسمی انتقال تجهیزات، توسط موشک فالکون 9 از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب و روز یکشنبه سوم مارس (13 اسفند) به ISS ملحق شد.

دراگون پس از انتقال 544 کیلوگرم تجهیزات علمی، غذا، اکسیژن و سایر تجهیزات مورد نیاز شش خدمه مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی، روز سه شنبه 26 مارس (ششم فروردین) به زمین بازگشت.

مراحل جداسازی و رهاسازی کپسول در فضا در ساعت 10:56 انجام شد و دراگون در ساعت 16:34 به وقت گرینویچ (21:04 به وقت تهران) در 344 کیلومتری ساحل باجای کالیفرنیا فرود آمد.

کپسول دراگون در سفر بازگشت به زمین یک هزار و 210 کیلوگرم بار از جمله آزمایشات علمی، تجهیزات مستهلک و چندین اسباب بازی لگو که طی دو سال گذشته در ISS‌ قرار داشتند، به همراه دارد که توسط شرکت اسپیس ایکس در اختیار محققان ناسا قرار داده خواهد شد.

شرکت خصوصی اسپیس ایکس در قالب قراردادی به ارزش 1.6 میلیارد دلار با ناسا، طی 12 مأموریت تجهیزات مورد نیاز را به فضا منتقل می‌کند.

کد خبر 206394
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز