مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنفرانس مطبوعاتی ناسا با هدف برررسی پیشرفت‌های صورت گرفته در برنامه تاکسی‌های فضایی با حضور شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه سفرهای فضایی تجاری برگزار شد

ناسا در تدارک تاکسی‌ فضایی

به گزارش ایسنا، ناسا پس از بازنشستگی برنامه شاتل فضایی، برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ به کپسول فضایی سایوز روسیه متکی شده است و مقامات این سازمان با حمایت مالی از شرکت‌های خصوصی مانند بوئینگ، سیرا نوادا و اسپیس ایکس برای انتقال فضانوردان و مسافران فضایی استفاده می‌کنند.

ناسا با هدف توسعه سفرهای فضایی و تسهیل انتقال فضانوردان به ISS، بودجه 10 میلیون دلاری به این سه شرکت اختصاص داده است؛ همچنین کمک مالی 315 میلیون دلاری و بودجه 1.1 میلیارد دلاری دیگری در آگوست 2012 برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

نشست مطبوعاتی روز نهم ژانویه (20 دی) از ساعت 19 به وقت گرینوویچ (22:30 به وقت تهران) در مرکز فضایی کندی در فلوریدا برگزار شده و فیل مک آلیستر، مدیر توسعه پروازهای تجاری ناسا، اد مانگو، مدیر برنامه خدمه سفرهای فضایی تجاری ناسا، راب میرسون، رئیس شرکت "بلو اورجین" و مارک سیرانگلو، معاون شرکت سیرا نوادا در این برنامه سخنرانی کردند.

این نشست با هدف کمک به پیشرفت طراحی و توسعه فضاپیماهای خصوصی جدید برای پر کردن خلأ موجود در سفرهای فضایی تجاری برگزار شد.

ناسا امیدوار است که فضاپیماهای خصوصی بتوانند تا سال 2017 میلادی فضانوردان و مسافران فضایی را به مدار پایین زمین منتقل کنند.

کد خبر 197549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز