مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان ژاپنی قصد دارند یک روبات انسان نمای کوچک را برای گفتگو با فضانوردان ساکن در مودول آزمایشگاهی ژاپنی "کیبو" ایستگاه فضایی بین المللی در تابستان 2013 به این ایستگاه اعزام کنند

روبات همدم فضانوردان

به گزارش خبرگزاری مهر، این روبات از فناوری تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی شرکت تویوتا برخوردار خواهد بود و قرار است پیام‌های صوتی از زمین را به "کوییچی کاواتا" فضانورد ژاپنی برساند.

طراحی مفهومی این روبات که توسط توموتاکا تاکاهاشی ارائه شده 29 نوامبر رونمایی شد. تاکاهاشی در زمینه ساخت روبات فعالیت‌های بسیاری، از جمله ساخت چند روبات برای شرکت پاناسونیک داشته است.

این روبات خاص ایستگاه فضایی بین المللی، ظاهرا نسخه اصلاح شده آخرین روبات تاکاهاشی موسوم به "روبی" خواهد بود که 34 سانتی متر طول دارد و وزن آن یک کیلوگرم است.

با این حال این روبات فضایی با دوربین و نرم افزار تشخیص چهره واکاتا، تجهیز خواهد شد. این روبات از این دوربین برای عکس گرفتن از فضانورد ژاپنی و فرستادن آن به زمین استفاده خواهد کرد.

این پروژه با همکاری محققان دانشگاه توکیو در پاسخ به پیشنهاد سازمان اکتشاف هوافضای ژاپن انجام می‌شود.

این پژوهشگران امیدوارند این روبات بتواند سطح استرس و تنهایی فضانوردان طی یک دوره طولانی اقامت در ایستگاه بین المللی فضایی را کاهش دهد.

گفته می‌شود کار ساخت این روبات فوریه سال آینده میلادی به پایان برسد. دوقلوی این روبات بر روی زمین باقی می‌ماند تا کارهای روابط عمومی را انجام دهد.

کد خبر 193265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز