بلور اوریجین اعلام کرده در روز شنبه پنجمین پرواز فضایی انسانی خود را انجام خواهد داد.

بلواورجین در فضا

 به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، نمایندگان شرکت بلو اوریجین، شرکت فضایی جف بزوس، اعلام کردند که فضاپیما زیرمداری نیوشپرد این شرکت در روز شنبه هفته آینده (۴ ژوئن) به یک ماموریت زیرمداری دیگر خواهد رفت.

پرواز NS-21 شنبه از پایگاه بلواورجین در غرب تگزاس پرتاب خواهد شد.همچنین پرتاب فضاپیما به صورت زنده نیز پخش خواهد شد.

پیش‌تر ماموریت NS-۲۱ در ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) هدف گذاری شده بود ، اما شرکت بلواورجین پس از کشف یک مشکل بالقوه در یکی از سیستم های پشتیبان نیو شپرد، روز ماموریت را به تعویق انداخت. شرکت درخصوص علت دقیق مشکل توضیحی نداده است.

بیشتر بخوانید

فضاپیماهای نیوشپرد در اصل یک ترکیب موشک-کپسول با قابلیت استفاده مجدد بوده و ماموریت تجاری آن فرستادن انسان یا محموله‌ای در قالب سفرهای کوتاه فضایی زیر مداری است. در طول هر ماموریت که تقریبا ۱۱ دقیقه به طول می‌کشد، مسافران چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند و انحنای زمین را در مقابل سیاهی کیهان تماشا خواهند کرد.

بلواورجین

در پرواز فضایی NS-21 شش نفر سوار خواهند بود، از جمله کاتیا اچازارتا، ارتباط‌گر علمی و به عنوان اولین زن مکزیکی‌الاصل و همچنین ایوان دیک، از کارکنان نیوشپرد در این پرواز حضور دارند. او اولین مسافری می‌شود که دوباره با موشک‌های شرکت به سفر فضایی می‌رود. دیک، مهندس و سرمایه‌گذار است و در مأموریت NS-19 دسامبر سال گذشته هم حضور داشت.

همانطور که از نام پرواز پیداست، NS-21 بیست و یکمین پرواز فضایی نیوشپرد خواهد بود. اما تنها پنجمین ماموریت حامل انسان پس از پروازهای ژوئیه، اکتبر و دسامبر ۲۰۲۱ و ۳۱ مارس سال جاری خواهد بود.

بلو اوریجین که توسط خود جف بزوس اداره می‌شود، در خصوص میزان هزینه برای هر صندلی در نیوشپرد اطلاعاتی دقیقی نداده است، ولی رقیب اصلی آن در تجارت گردشگری فضایی زیرمداری، ویرجین گالکتیک متعلق به ریچارد برانسون هر صندلی هواپیمای فضایی VSS Unity خود را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش می‌رساند.

کد خبر 680490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha