یک شرکت استارت‌آپ ژاپنی از یک بالن فضایی رونمایی کرد که در حال حاضر می‌تواند حدود ۲۵ کیلومتر از زمین بلند شود.

بالن فضایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، گردشگری فضایی در حال رشد و توسعه است و اخیرا یک شرکت استارت‌آپ ژاپنی از وسیله جدیدی برای تحقق این رویا رونمایی کرده است. ایوایا گیکن، شرکتی است که امیدوارست بتواند سفرهای فضایی را در دسترس همه و نه فقط میلیاردرها قرار دهد. 

کیسوکه ایوایا، مدیر عامل شرکت ژاپنی توسعه فضایی ایوایا گیکن، از بالن مخصوص گردشگری فضایی رونمایی کرد. این بالن دارای دو صندلی است و می‌تواند ۲۵ کیلومتر از زمین بالاتر برود که تقریبا در میان لایه استراتوسفر جو زمین است. این بالن فضایی شیشه‌ای احتمالا برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست. 

این کپسول کروی با دو صندلی، بسیار شبیه وسایل بازی شهربازی‌ها است. مدیر عامل شرکت، در یک کنفرانس خبری در توکیو به حاضران اطمینان داد که بالن فضایی ساخته شرکتش بسیار ایمن و گزینه‌ای مقرون به صرفه برای سفر فضایی است. ایده این است که گردشگری فضایی برای همه امکان‌پذیر باشد. 

اگرچه در حال حاضر این بالن نمی‌تواند شما را به جایی از فضا ببرد که احتمالا انتظارش را دارید، اما در همان ۲۵ کیلومتری بالای زمین هم منظره‌ای عالی خواهید داشت. 

ایوایا فکر می‌کند که این بالن فضایی گامی به سوی دموکراتیک کردن سفرهای فضایی است که در حال حاضر عمدتا برای میلیاردرها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

او از سال ۲۰۱۲ روی پروژه بالن فضایی کار می‌کند. مسافران خوش‌شانس روی بالن بالاتر از همه هواپیماهای معمولی معلق می‌شوند تا دید خوبی از انحنای این کره آبی داشته باشند. قیمت پروازها از حدود ۱۸۰ هزار دلار شروع می‌شود. با این حال، این شرکت قصد دارد قیمت را به چند ده هزار دلار کاهش دهد تا افراد بیشتری بتوانند از بالن‌های فضایی استفاده کنند. 

تا ماه آگوست ارسال درخواست برای سفر فضایی توسط بالن این شرکت امکان‌پذیر است و نام ۵ مسافر اول در ماه اکتبر اعلام می‌شود. برنامه‌ریزی شده که پروازها با فاصله یک هفته انجام شوند، اما باز هم بستگی به شرایط آب‌وهوایی دارد. 

تصاویر | کپسول شیشه‌ای شگفت‌انگیز ژاپنی‌ها برای گردش در آسمان‌ | امکان تحقق سفرهای فضایی برای همه!

تصاویر | کپسول شیشه‌ای شگفت‌انگیز ژاپنی‌ها برای گردش در آسمان‌ | امکان تحقق سفرهای فضایی برای همه!

کد خبر 743814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha