مقامات اسپانیا امروز (جمعه) و برای حدود ۴۰ دقیقه، بخش‌هایی از حریم هوایی خود را در شمال‌ شرق کاتالونیا و ۳ منطقه دیگر از ترس سقوط بقایای موشک فضاپیمابر چین بستند.

موشک چینی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، بنا بر اعلام دولت اسپانیا، این تصمیم برای جلوگیری از وقوع حادثه‌ای در پی عبور شیء فضایی CZ-۵B از حریم هوایی این کشور اتخاذ شد و به همین دلیل پروازها از ساعت ۰۹:۳۸ تا ۱۰:۱۸ جمعه به وقت محلی در این منطقه ممنوع شد.

موشک لانگ 5B یا CZ-5B که قدرتمندترین موشک چین به حساب می‌آید، روز ۳۱ اکتبر از جنوب این کشور با هدف تحویل آخرین ماژول ایستگاه فضایی چینی که در حال ساخت است، به فضا پرتاب شد و گمان می‌رود که بیشتر قسمت‌های آن هم در هنگام ورود دوباره به جو زمین سوخته باشد.

با این وجود این نگرانی وجود دارد که تکه‌هایی از آن همچنان در آسمان معلق باشند. بنا بر ارزیابی‌های سرویس نظارت و ردیابی فضایی اتحادیه اروپا، باقی مانده‌های این موشک احتمالا در منطقه‌ای در بالای اقیانوس اطلس وارد جو زمین شده‌اند و احتمالا در دریا فرود می‌آیند. با این وجود این خطر وجود دارد که بخش‌هایی از آن وارد حریم هوایی اسپانیا و پرتغال ایتالیا نیز بشوند.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه این مرکز آمده است: «احتمال برخورد این اجزاء به زمین آن هم در مناطق پرجمعیت کم است؛ با این حال پیش‌بینی‌ها قطعی نیستند.»

کد خبر 717535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha