همشهری آنلاین: فضاپیمای سایوز TMA-09M حامل سه خدمه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی که بامداد چهارشنبه به فضا پرتاب شد، در مدت زمان کمتر از شش ساعت به ISS ملحق شد

به گزارش ایسنا، موشک سایوز روز سه شنبه 28 می ساعت 20:31 به وقت گرینویچ (01:01 بامداد چهارشنبه به وقت تهران) از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب شد.

فئودور یورچیخین، کیهان نورد روس به همراه کارن نیبرگ و لوکا پارمیتانو از ناسا و آژانس فضایی اروپا سه خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ را تشکیل می‌دهند که در یک رکوردشکنی تازه در مدت زمان پنج ساعت و 40 دقیقه به ایستگاه رسیدند.

این پرتاب دومین برنامه پرواز سریع به سمت ایستگاه فضایی بین المللی محسوب می‌شود؛ مسیر پروازی جدید نخستین بار توسط یک کپسول باری مورد آزمایش قرار گرفت و سپس برای سفرهای سرنشین دار انتخاب شد که مدت زمان سفر را از دو روز به شش ساعت کاهش داده و فضانوردان دیگر مجبور به حضور طولانی مدت در کپسول فضایی نیستند.

این سه فضانورد جدید به سه فضانورد مستقر در ISS‌ شامل کریس کسیدی، فضانورد ناسا، الکسنادر میسورکین و پاول ویونوگرادوف کیهان نوردان روس در مأموریت اکتشافی 36 ملحق شده و شش ماه در ایستگاه فضایی اقامت خواهند داشت.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز