مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فضایی آمریکا، ناسا در نظر دارد قدرتمندترین موشک تاریخ را با هدف تفحص در اعماق فضا، پرتاب کند

پرتاب قدرتمندترین موشک تاریخ به فضا

به گزارش ایرنا، مهندسان به تازگی بخش‌هایی از موشک ساترون (Saturn) را برای طراحی سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا مطالعه کرده‌اند، اما سامانه جدید، به رغم استفاده از اطلاعات گذشته، ابرقدرت خواهد بود.

شیوه‌های تولید، ابزار و سخت‌افزار آزمایش‌شده برنامه‌های تفحصی شاتل فضایی نیز، برای طراحی سیستم پرتابی جدید مطالعه شده‌اند.

سامانه SLS که برای انعطاف‌پذیری طراحی شده، از پیکربندی‌های پرتاب متعدد بهره می‌برد و قادر به تکامل، سازگاری و انجام طیفی از ماموریت‌ها و سایر مستلزمات خواهد بود.

ناسا سیستم جدید را قدرتمندترین وسیله پرتابی در طول تاریخ عنوان کرده است.

نخستین ماموریت SLS برای دسامبر سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است.

 بیلبوردهای سخنگو با رنگ رسانا در راه هستند

گروهی از دانشجویان که چهار سال پیش یک رنگ رسانای برق را برای پروژه هنری خود ابداع کرده بودند، اکنون شاهد کاربرد جهانی محصول خود هستند.

دانشجویان رویال کالج هنر، ماده‌ای ساختند که به انسان اجازه می‌دهد تا گزینه نوری کارا را مستقیما بر روی دیوار اعمال کند، بدون اینکه نیازی به پریز، کابل یا سیم کشی باشد.

این رنگ مانند نوعی سیم کشی مایع بوده که برخلاف سیم‌های رایج، قابل اعمال بر روی هر سطح از جمله کاغذ، پلاستیک، فلز و حتی پارچه است.

این محصول از لحاظ ظاهر شبیه شکلات مایع بوده اما به محض مواجهه با هوا خشک می‌شود.

اگرچه سازندگان این رنگ ادعایی در مورد اختراع کردن یک جوهر رسانا به عنوان اولین گروه در جهان ندارند اما به طور قطع در ابداع شیوه‌های جدید استفاده از آن پیشگام هستند.

کد خبر 216331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز