مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از دانشمندان درحال تکمیل راکت گداختی هستند که می‌تواند انسان را طی 30 روز به مریخ ببرد.

مریخ

بر اساس گزارش NBC، دانشمندان طی قرد گذشته تمامی تلاش خود را برای ذخیره‌سازی انرژی گداخت هسته‌ای انجام داده‌اند اما هرگز در آن به موفقیت نرسیده‌اند. این پروژه طی سه سال گذشته 600 هزار دلار سرمایه از ناسا دریافت کرده‌است.

تیم محققان دانشگاه واشنگتن می‌گویند تمامی بخش‌های تکنولوژی خود را مورد آزمایش قرار داده‌اند و اکنون تنها باید این قطعات را با یکدیگر ترکیب کنند تا بتوانند طی آزمایشی یکپارچه انرژی گداختی تولید کنند.

این تیم در نظر دارد از میدان مغناطیسی قدرتمندی برای گداخت یک سری از حلقه‌های فلزی درون پوسته‌ای از پلاسمای دوتریومی استفاده کنند. این پوسته پلاسما را فشرده ساخته و منجر به ایجاد واکنش‌های گداختی در کمتر از 25 میلیونیوم ثانیه خواهد شد. این واکنش پوسته فلزی را داغ کرده و آن را از پشت راکت با سرعتی بیش از 107 هزار و 826 کیلومتر بر ساعت به بیرون پرتاب کرده و موجب رانده شدن راکت به جلو خواهدشد. محققان امیدوارند با استفاده از میزان کافی از این واکنش‌ها بتوانند یک راکت را به صورت مداوم حرکت دهند،‌ به شکلی که بتواند تمامی مسیر زمین تا مریخ را طی کند.

تاکنون مرحله حرارت‌دهی پلاسما تا مرحله گداخت مورد آزمایش قرار گرفته‌است و همچنین میدان مغناطیسی مورد نظر محققان نیز آزمایش شده‌است،‌ اکنون قرار است این دو در کنار یکدیگر قرار گرفته و عملکرد آنها به صورت ترکیبی مورد آزمایش قرار گیرد. این آزمایش طی فصل تابستان و در آزمایشگاه دانشگاه واشنگتن انجام خواهد شد.

کد خبر 208164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز