مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام سازمان فضایی از تحویل دو ماهواره دانشگاهی شریف ست و تدبیر خبر داد و گفت: ماهواره آت ست دانشگاه امیرکبیر هنوز آماده نشده است و این ماهواره با ماهواره بر سیمرغ پرتاب خواهد شد.

شریف ست و تدبیر در نوبت پرتاب

به گزارش مهر، حمید فاضلی در حاشیه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در خصوص پرتاب ماهواره‌های دانشگاهی گفت: ماهواره شریف ست دانشگاه صنعتی شریف و ماهواره تدبیر دانشگاه علم و صنعت تحویل گرفته شده است و در حال انجام آزمایش‌های قبل از پرتاب هستیم.

وی ادامه داد: با انجام موفقیت آمیز این تست‌ها این ماهواره در نوبت پرتاب قرار می‌گیرند.

فاضلی گفت: با تصویب سازمان فضایی و کمیته فضایی این ماهواره‌ها تا پایان سال جاری پرتاب می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت ماهواره آت ست گفت: این ماهواره تاکنون آماده نشده است و مراحل تجمیع و طراحی‌هایی جزیی فضایی را طی می‌کند.

قائم مقام سازمان فضایی ایران با بیان اینکه نمونه پروازی این ماهواره در حال آماده سازی است، گفت: پس از تکمیل در نوبت پرتاب قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ماهواره آت ست از جمله ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی است و از این رو اندازه آن بزرگ‌تر از ماهواره‌هایی است که تاکنون طراحی شده است از این رو با حامل ماهواره بر سیمرغ پرتاب خواهد شد.

فاضلی یادآور شد: عمر مداری این ماهواره 2 سال است در حالی که ماهواره‌های قبلی 2 تا 3 ماه بیشتر عمر نداشتند ضمن آنکه این ماهواره در ارتفاع بالاتری قرار می‌گیرد.

کد خبر 241754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز